De wonderen van het Land van de Katharen

Wandeltochten & wandelingen in Verzeille

De wonderen van het Land van de Katharen - Wandeltochten & wandelingen in Verzeille
7.9

DepartementAude
Plaats van vertrekVerzeille
Soort wandelingAutoroute
Aangeraden periodevan april tot oktober
OmgevingPlatteland

Afwijken van Verzeille en volg de Limoux weg via Saint - Hilaire.

Passeren Limoux en verder richting Quillan.

Bij de ingang van Quillan ( na Carrefour Market ) linksaf op de Laval weg ( D109 ) direct na de kleine stenen brug richting St - Louis en Parahou. Volg deze weg tot de St - Louis Pass.

Wanneer u de pas te bereiken, rechtdoor op de D9 en beginnen af te dalen naar Caudiès -de - Fenouillèdes. Stop bij het ​​viaduct waar de weg waar u aflopende overspant : het uitzicht is prachtig !

Wanneer je aankomt in Caudiès, verder richting Saint - Paul -de - Fenouillet via de D117, waar u de gelegenheid om te stoppen en proeven van de lokale gastronomische specialiteit moet nemen : " croquants ", heerlijke koekjes...

Bij de ingang van Saint - Paul, na het oversteken van de rivier Agly, neem de zesde straat links richting de Galamus Gorges ( D7 ). Op weg naar de kloven, bewonder de landschappen aan uw linkerhand...

Bij de ingang van de kloof, parkeren op de parkeerplaats met uitzicht op de rivier en de onderstaande hermitage : na een 15 minuten lopen ( goede schoenen nodig), zal u de hermitage gebouwd op de berghelling te bereiken. Neem de tijd op te frissen of breng een rustig moment voor aanvang van de terugreis, hetzij langs dezelfde route die u aangekomen op, of via de tunnel die door de rots gezicht geeft en dan de trap naar de tweede parkeerplaats langs de D7.

Keer terug naar uw voertuig en rijd langzaam en voorzichtig langs de single-track weg door de kloven... de weg is uitgehold van de rotswand en de rivier ter hoogte van de weg op de weg van de gorges geleidelijk bereikt : het is een verbazingwekkende en duizelingwekkende ervaring !

Vervolg uw route langs de D10.If je begint te voelen honger, op de weg van de gorges, zal u een kleine herberg ( : bij hen terecht voor informatie er rekening mee dat het niet is het hele jaar geopend ) te vinden. Blijven Cubières - sur - Cinoble en, in het dorp, slaat u rechtsaf richting Peyrepertuse Kasteel (via de D14 ). Na een paar kilometer en drie passen ( Enguilhem Pass, Grès Pass en Croix Dessus Pass ), komt u in Duilhac - sous - Peyrepertuse. Vergeet niet om op te klimmen naar het kasteel op de weg uit het dorp, zult u geen spijt van krijgen... hoe hoger je klimmen, hoe breder de uitzichten en de adembenemende meer de ervaring...

Park aan de top in de parkeergarage van het kasteel bezoekers ' en bezoek deze Katharen wonder, een kans om een aantal fantastische foto's te maken. Op de terugweg, neem uw auto en maak je weg terug naar de ingang van Duilhac waar u rechtsaf de D14 richting Kasteel Queribus en Cucugnan kan draaien.

Na 6 km komt u in het dorp Cucugnan die zeker een tussenstop waard. Uiteengezet te voet en bezoek de oude straatjes en de beroemde molen. Zodra u Cucugnan hebben bezocht, is het tijd om verder te Quéribus Castle ( D123 ) : net voor de Grau de Maury Pass, zal u de weg naar het kasteel aan uw linkerhand. Volg het naar de parkeerplaats en uiteengezet om dit fort te bezoeken. Zorg ervoor dat u niet vergeet uw camera, want als je het naar de top van de donjon, na een steile klim, wordt u beloond met een 360 ° uitzicht over de Corbières, de Pyreneeën, de Middellandse Zee, de wijngaard en het dal hebben zojuist gepasseerd : U komt terecht in een real-life film set !

Zodra u hersteld bent, gaat u terug naar uw voertuig en beginnen met de afdaling naar Maury via de D19. Zorg ervoor om te stoppen in het dorp Maury als je van wijn... in het centrum van de stad, vindt u een coöperatieve wijnmakerij met het beste van wat de regio te bieden heeft...

Na deze culinaire reis, terug naar Saint - Paul -de - Fenouillet via de D117, en, als je genoeg tijd en je niet te moe bent, blijven Lavagnac ( na Caudiès ). Dit is waar, aan uw linkerhand vindt u de weg naar Puilaurens kasteel te vinden, op slechts een paar honderd meter verderop.

Als het al te laat is, terugkeren via St - Louis Pass, borden in het dorp Caudiès of langs de D117 via Axat, Couiza, Quillan, en Limoux ( D118 ) en, ten slotte, Verzeilles via Pomas ( D43 ).