De grote charmes

Wandeltochten & wandelingen in Le Montsaugeonnais

De grote charmes - Wandeltochten & wandelingen in Le Montsaugeonnais
9.3

Vertrek: Place de Vaux-sous-Aubigny - Markering: groen en geel - Duur te voet: 4 uur - Duur op mountainbike: 2 uur - eenvoudig niveau - Vanaf Vaux-sous-Aubigny neemt u de rue de la Tour tot het einde en sla linksaf om de wijngaard van de Muid Montsaugeonnais te bereiken en van daaruit de abdijkerk Saint-Symphorien (XII en XIIIe eeuw) met een prachtig uitzicht op het oosten van het Land van Langres. Steek het dorp Aubigny over en sla linksaf naar de Badin-vallei. Volg verder het pad aan de linkerkant: je komt bij de kruising van dit circuit. Als je je rit wilt verkorten, sla dan linksaf om terug te keren naar Vaux-sous-Aubigny (5 km), anders ga je rechtsaf om Châtoillenot te bereiken. Bij de ingang van het dorp, passeer de molen en de prachtige "Saint-Eloi-fontein". Sla rechtsaf om onder de kleine stenen brug door te gaan en het centrum van het dorp te bereiken. Na de kerk gaat u links, tweemaal achter elkaar links voordat u rechtsaf richting het Bois du Défois gaat. Eenmaal op de bosweg, slaat u rechtsaf en vervolgens linksaf bij het eerste kruispunt. Wandel vervolgens langs de zuidelijke rand van het plateau van Langres naar een kruising van vier wegen. Sla rechtsaf en ga rond de Vaux Woods naar het volgende kruispunt. Vanaf daar slaat u links af en komt u op het circuit. Sla rechts en dan links om bij Vaux-sous-Aubigny te komen. Eenmaal op de D 300, ga je twee keer naar links om bij het washuis te komen. Neem vervolgens de "maiswandeling" en steek de Badin over bij de eerste loopbrug om je startpunt te bereiken. Alle toeristische informatie op

DepartementHaute-Marne
Plaats van vertrekLe Montsaugeonnais

Vertrek vanaf Le Montsaugeonnais, breedte 47.6574150 (N 47° 39’ 27”), lengte 5.2870517 (E 5° 17’ 13”)