Marmites du Diable (erosieketels)

Wandeltochten & wandelingen in La Faurie

Marmites du Diable (erosieketels) - Wandeltochten & wandelingen in La Faurie
7.5

Mooie lus in een kloof met zuidelijke invloeden: wilde tijm en lavendel op de baan.

Wees echter voorzichtig met gezinnen. Deze wandeling is niet gemaakt voor jonge kinderen. Er zijn moeilijke en steile passages. Te vermijden in geval van regen vanwege gladde rots. Hoge schoenen die nodig zijn voor het welzijn van de enkels. Duur: 2u15 voor een goede wandelaar. Klein wandelaar, tel 3h.

Mooie passages in het kreupelhout die in de zomer frisheid brengen. Open je ogen om de verborgen tags te vinden. Ze zijn niet altijd te zien aan de randen van de rotsen. Fijne wandeling!

DepartementHautes-Alpes
Plaats van vertrekLa Faurie
MoeilijkheidGemiddeld
Aangeraden periodevan april tot oktober
OmgevingBergen

Vertrek vanaf camping la Garrigue, op 1 km ten oosten van La Faurie.

Ga naar de andere kant van de camping, tot de slagboom. De spoorweg langs, deze en de hoofdweg oversteken. Op een geel bord staat "Marmites du Diable" (erosieketels) aangegeven. Volg deze weg, en in een grote bocht het pad nemen (gele markering). Nog 5 min, verder komt u de eerste erosieketels tegen. Het pad blijven volgen, die u meeneemt tot boven de erosieketels. Op dit deel kan het pad glad zijn; aan het einde van het eerste deel van het pad gaat hier namelijk een beekje erover heen. Vervolgens een paar hellingen en door het kreupelbos. Het pad komt uit op een GRP, een groot regionaal wandelpad. Hier linksaf. Het pad gaat naar beneden, richting het gehucht Notre-Dame. Hier komt u aan bij een orthodoxe klooster, en de weg. Het gemeenteweggetje afgaan, en het pad linksaf volgen (gele markering). U komt langs een bronafwatering, en de weg RD1075 bij een oude schuur. Steek de weg over, en neem het pad waarop u de wandeling begonnen bent, die u weer naar de camping brengt.