De Ource

Wandeltochten & wandelingen in Villars-Santenoge

De Ource - Wandeltochten & wandelingen in Villars-Santenoge
9.1

Vertrek: parkeren bij de vijver - Bewegwijzering: groen en geel - Looptijd: 3u30 - Duur mountainbike: 1u45 - Moeilijkheidsgraad - Vanaf de vijver in het dorpscentrum, neem de richting van Chaugey, voorbijgaand aan het centrum ruiter en ga dan verder op de D 118a voor ongeveer 500 m. Neem rechts een pad dat in het kreupelhout klimt, het veld overstak en dan het bos. Op het kruispunt met een wit pad, volg het aan de rechterkant en ga rechtdoor naar de weg. Sla linksaf en volg de borden naar Colmier-le-Bas. Na ongeveer 1 km, slaat u rechtsaf om een ​​boerderijweg te nemen naar een plaats genaamd "La Rochotte". Volg dit pad naar D 118, let op bij het oversteken van de kreek. Op het kruispunt met de D 118, ga rechtdoor en beklim het bospad dat het bos van Colmier-le-Bas verbindt. Na 2 km gaat u rechtsaf om een ​​bosplak te nemen die u naar het bos van Auberive leidt. Op de kruising met een ander stuk sla rechtsaf en neem het pad dat slingert door het bos. Aan de rand van de dijk die je moet ondergaan, let op de stenen; wij adviseren onervaren mountainbikers om te voet verder te gaan op de 100 m van deze afdaling. Eenmaal beneden, ga rechtdoor op de bosweg naar de haarspeldbocht. Neem daar het stuk dat sterk afdaalt naar de Côte de Belvau. Loop vervolgens 700 m langs de beek en ga vervolgens over de geïmproviseerde logbridge. Ga rechtdoor en beklim de Côte de Belvau om Châtel te bereiken. Volg de bossectie door tweemaal een wit pad over te steken naar de rand van het bos. Vanaf daar slaat u rechtsaf en vervolgt u deze weg tot u het treinstation van Villars bereikt. Neem vervolgens rechts en vervolgens links om je startpunt te vinden. Alle toeristische informatie op

DepartementHaute-Marne
Plaats van vertrekVillars-Santenoge

Vertrek vanaf Villars-Santenoge, breedte 47.7516283 (N 47° 45’ 6”), lengte 4.9767617 (E 4° 58’ 36”)