Het strand, een kwetsbaar toevluchtsoord

Wandeltochten & wandelingen in Cricqueboeuf

Het strand, een kwetsbaar toevluchtsoord - Wandeltochten & wandelingen in Cricqueboeuf

DepartementCalvados
Plaats van vertrekCricqueboeuf
MoeilijkheidSportief

Het startpunt van deze wandeling is de parkeerplaats voor de kerk van Cricqueboeuf.

Het vertrek is vanaf de kerk van Cricqueboeuf. U neemt het pad dat naar de zee leidt en aan het einde van de parkeerplaats neemt u de kleine trap die naar het strand leidt.

Het 2e pad aan uw rechterhand leidt u naar het dorp Pennedepie. Neem de eerste straat links en steek de rivier over. Ga rechtdoor totdat u de weg bereikt. Ga achter het gemeentehuis en sla dan rechtsaf richting het dorp.

Net voor de rivier neemt u de Chemin des Mesliers aan uw linkerhand. Ga rechtdoor naar het dorp Barneville-la-Bertran.

Eenmaal bovenaan slaat u linksaf en neemt u de onverharde weg aan uw rechterkant (bovenaan de trap). Op de kruising slaat u rechtsaf en neemt u de chemin de la forge die u naar de kerk leidt.

Neem na het gemeentehuis de Chemin de la Moulière aan de rechterkant. Sla bij de volgende kruising linksaf de Chemin Bochard op en sla vervolgens rechtsaf na de Costil-fontein. Beklim de heuvel en daal af naar rechts om de Chemin de la Moulière terug te krijgen die u naar links volgt.

Beneden, bij de Maagd, slaat u linksaf. Steek de rivier over en neem het chaletpad aan uw rechterhand.

Neem de Chemin des Héroults aan uw linkerhand en vervolgens de Chemin des Quatre Nations aan uw rechterkant. Steek de D62 over en sla aan het einde van het pad linksaf richting Chemin du Petit Paris. Bij het kruispunt rechtdoor rijden en dan klimmen. Eenmaal boven sla je rechtsaf en daal je af naar je startpunt.