Discovery parcours rond de stad Cassel

Wandeltochten & wandelingen in Cassel

Discovery parcours rond de stad Cassel - Wandeltochten & wandelingen in Cassel
8.1

DepartementNord
Plaats van vertrekCassel
Soort wandelingBezoek aan het dorp
OmgevingStedelijk

Maak uw weg naar VVV Cassel tegenover de gemeentelijke fontein.

Op de weg naar buiten van de VVV, rechtsaf richting Hôtel de la Noble Cour, een monumentaal pand, nu de Departementale Museum van Vlaanderen. Let op de 16e eeuwse gevel en de " groteske ", verwrongen gezichten en gapende apen...

Tegenover het museum staat de Lodewijk XV - stijl monumentale fontein, in gehouwen steen, die gebruikt worden om ijzerhoudend water te voorzien van de kruisvormige goed.

Keer op je voetstappen aan het VVV-kantoor op nummer 20, het voormalige herenhuis van de provoost - maarschalk van Saint - Pierre collegiale, gevel, balkons en balustrades daterend uit 1735, dan, iets verder op, op nummer 16, het voormalige herenhuis van de provoost - maarschalk Mac Mahon ( gevel uit 1631 ). Rue d' Aire naast dit huis, is een oude Romeinse weg, en aan de onderkant van de straat, zal u Porte d' Aire poort, een van de stad zeven poorten te vinden. Steek het plein over via de voetgangersoversteekplaats bij Place de Queue de St Hilaire ( tussen PMU en de Credit Mutuel ), en sla linksaf naar de Rue du château, waar u een oude boekhandel vindt.

Passeren onder de kasteelpoort, de resten van de vestingwerken van het terras kasteel, herbouwd in de 19e eeuw, de steen aangeeft 1621 is een originele. Vervolgens slaat u rechtsaf naar het plein bol tuin en kijk naar de piramide, de zogenaamde "drie gevechten " monument, herinnerend aan de belangrijkste gebeurtenissen in de geschiedenis van Cassel. Tegenover het standpunt en de oriëntatie tafel, en, op de bodem van de tuin, de tablet geeft de entree naar de crypte van Saint - Pierre collegiale.

Maak nu uw weg naar de molen. Dit monumentale pand dateert uit de 18e eeuw en staat symbool voor de 22 molens die vroeger te vinden in Cassel aan het begin van de 20e eeuw. Olie en meel gebruikt om daar te worden gemaakt. Sla rechtsaf bij de molen en volg de bewegwijzering ( studs in de grond ) en neem het pad naar beneden naar de overblijfselen van de Romeinse muur ( aan de rechterkant, slechts een klein gedeelte zichtbaar is en de rest verdwijnt onder de grond ), klim dan naar de paardensport monument van Marshall Foch, die zijn hoofdkwartier had in Cassel van oktober 1914 tot juni 1915, tijdens de Slag aan de IJzer.

Loop langs de openbare tuin (ook een geklasseerde site ) om de stenen pad aan uw linkerhand (volg de borden ) en maak je weg naar Place Vandamme ( General van Cassel, 1770-1830 ), gaat u rechtsaf, loop langs het gemeentehuis ( voormalige tramremise die gebruikt worden om te linken Cassel en het SNCF- treinstation in Bavinchove ), en sla rechtsaf naar de Rue de Bergues. Op No.35, let op de oude Auberge Saint Sebastien, de zetel van de Ghilde des Archers opgericht in 1445, en de oude traditionele huizen.

Op de achthoekige kapel, genaamd Horne Kapel, slaat u linksaf op de lange straat, vervolgens, aan de onderkant van de straat, slaat u rechtsaf naar de Rue de Dunkerque. Passeren de oude paardenbak aan uw rechterhand en aan uw linkerhand, genieten van een prachtig uitzicht over de Mont des Recollets. Passeren onder Porte de Dunkerque poort en, voor het maken van uw weg naar de kerk aan de linkerkant, neem de tijd om de prachtige neo - Vlaamse gevels te bewonderen aan de andere kant van het plein ( Sauvage, Taverne flamande ) en de Louis XVI- gevel van Hôtel d ' Halluin op No.32.

Notre - Dame collegiale dateert uit de 11e eeuw, en, aanvankelijk, werd volledig gebouwd in ijzerzandsteen maar was vele malen alvorens te worden veranderd in een " Hallekerque " aan het einde van de 16e eeuw verbrand en herbouwd. De kerk is een geklasseerd monument voor zijn leeftijd, met zijn torens aan weerszijden van de veranda en aan de achterzijde, de apsis presenteren oude geblokkeerd ramen en een grote visgraat stenen en bakstenen gieten ( opus piscatum ).

Achter de Notre - Dame college staat de oude kerk jezuïeten ', met een monumentale gevel dateert uit 1687 Met de rug naar de kapel, slaat u rechtsaf de Chemin du Chapître met de ijzerhoudende zandsteen stappen. Aan de onderkant van de straat, ofwel linksaf naar de begraafplaats, of rechtsaf naar de Rue du Marechal Foch. Wees voorzichtig bij het oversteken over de zebrapad en, aan uw linkerhand, passeren onder Porte d' Ypres poort, en verder rechts langs de Chemin des Remparts. Dit pad volgt de muur die wordt gebruikt om de stad te omsingelen. Aan het verste einde, wordt een 70 cm breed pad dat leidt naar Rue Bollaert le Gavrianort. Blijf de bewegwijzering te volgen en sla rechtsaf en meteen links op de Place Vandamme. Dan slaat u rechtsaf in de Rue St Nicolas. Sla rechtsaf achter de Kasteelhof, het kasteel doorgang, om terug te keren naar het centrale plein..