Wandeling Roche du Feu - Vertrek vanuit het dorp

Wandeltochten & wandelingen in Gouézec

Wandeling Roche du Feu - Vertrek vanuit het dorp - Wandeltochten & wandelingen in Gouézec

DepartementFinistère
Plaats van vertrekGouézec
MoeilijkheidGemiddeld

Vanuit Quimper richting Brest, dan na Briec de afslag "Pleyben bij de toeristische route" nemen. Volg dan de richting "Gouézec" en parkeer op de parkeerplaats van het gemeentehuis achter de kerk.

Als u vanuit Brest komt, verlaat u de halte Châteaulin en volgt u de richting "Carhaix" of "Rennes". Neem vervolgens de afslag "Pleyben", volg de richting "Gouézec" en parkeer vervolgens op de parkeerplaats van het gemeentehuis achter de kerk.

Komt u uit Carhaix, neem dan de afrit "Pleyben", volg de richting "Gouézec" en parkeer vervolgens op de parkeerplaats van het gemeentehuis achter de kerk.

1. Neem het steegje naar rechts tot aan de watertoren.

2. Neem de kleine holle weg naar de gemeenteweg.

3. Steek de gemeenteweg over en neem een onverharde weg, ongeveer 1 km langs het bos.

4. Sla na 200 m linksaf langs een holle weg.

5. Aan het einde van het pad neemt u het pad naar rechts.

6. Sla bij het bewegwijzerde bord rechtsaf een pad in dat de hei in leidt: een opeenvolging van rotsen en uitzichtpunten.

7. U bevindt zich aan de voet van de Roche du Feu (het pad loopt er omheen). Door naar de top te klimmen op een hoogte van 281 m, profiteert u van een uitzonderlijk panorama: uitzicht op de Aulne-vallei, de Monts d'Arrée in het noorden, de baai van Douarnenez en 33 klokkentorens in een straal van 40 km bij helder weer. (Tijdens de Normandische invasies nam dit hoogtepunt een strategisch belang aan. Inderdaad, om de komst van de Vikingen te voorkomen, stak een uitkijk een vuur aan op de rots van Gouézec, gezien vanuit het hele stroomgebied van Châteaulin. De rots werd dus "Karreg an tan ").

8. Ga naar de parkeerplaats en sla vervolgens 200 m rechtsaf de gemeentelijke weg op.

9. Sla linksaf en volg een klein pad dat door het platteland van Gouézec slingert.

10. Keer in Croas Toull terug naar het dorp Gouézec en neem de RD41 aan de linkerkant.