Vulkanische balkons

DepartementHérault
Plaats van vertrekLieuran-Cabrières
MoeilijkheidGemiddeld

Vanaf het parkeerterrein van het steegje van Platanes bereikt u het kruispunt dat het vertrek van het circuit markeert.

Rijd richting het dorp en volg de straat richting Péret. Aan het volgende kruispunt, ga verder met de impasse des Pins. Op de achtergrond, aan de linkerkant, klim je een paar stappen naar een pad dat uitkijkt op het dennenbos.

Van Peyrigous, ga links. Het pad stijgt geleidelijk naar het dennenbos. Blijf klimmen, negeer twee toegangen aan de rechterkant en verlaat verder een pad aan de linkerkant. Je bereikt een olivette.

Verlaat het pad om je aan te sluiten op een pad links in het kreupelhout. Negeer het pad aan je rechterkant en ga naar het nummer; ga door aan de voorkant. Na 100 m verlaat u de baan om naar rechts te gaan. Het pad gaat onder een schaapskooi door om een ​​breed pad te bereiken. Panorama op de vlakte van Hérault, Mont Saint-Baudille en Pic Saint-Loup.

Sla vervolgens linksaf en vervolgens rechts. Klim naar een pyloon, passeer hem naar links. Het smalle pad loopt verder onder de groene eiken. Na ongeveer 500 m draait u naar de rand van het plateau om toegang te krijgen tot het uitkijkpunt op Lieuran-Cabrières en de Hérault-vallei.

Ga rechts en loop het stenige pad af naar een weiland; steek het recht over, toegang voor een uitzicht op het dorp Péret, de mediterrane boog van Mont Saint-Clair in de Pyreneeën, en de top van Vissou.

Sla vervolgens rechtsaf op een met gras begroeid pad. Daal geleidelijk af naar een gecementeerd pad dat je aan de linkerkant ongeveer 100 meter neemt.

Loop recht op een pad in het kreupelhout tussen muren. Rijd ongeveer 1 km verder en verlaat dan de boot aan de rechterkant om aan te sluiten op de parallelle baan.

Ga rechts naar een bosje en dan een steenmannetje. Sla linksaf naar een rode onverharde weg die leidt naar de oude vulkaan Mougno

Verlaat het pad om rechtdoor te gaan op een met gras begroeid pad naar de top van waar u een 360 ° -zicht zult hebben: Vissou-top, Mount Liausson, Larzac-richel, Mont Saint-Baudille, Hérault-vlakte. Ga rond de top langs een muur, vergeet niet om de markup te volgen. Draai naar links en ga rechtdoor naar de baan. Volg deze naar rechts, ga de rotsachtige helling af en rijd dan door de Mougno om een ​​pad te bereiken.

Sla rechtsaf en blijf op de volgende kruising op de hoofdbaan aan de rechterkant. Volg een pad, ga verder naar links en laat het meteen naar rechts om het bos in te gaan; loop 100 m om de olivette te vinden.

Daal af op een pad onder de bomen. Sla linksaf bij de volgende kruising. Het pad verandert dan in een asfaltweg die aansluit op de toegangsweg naar de begraafplaats. Ga terug naar het dorp aan de rue de la Tour en ga dan naar het stadhuisplein waar je water kunt kopen. Ga de trap af, sla linksaf en ga naar de oude school, daarna de parkeerplaats, de Avenue des Platanes.