De Val de Mouche

Wandeltochten & wandelingen in Humes-Jorquenay

De Val de Mouche - Wandeltochten & wandelingen in Humes-Jorquenay
9.2

Start: Plaats camping Humes - Markering: geel en geel - Duur te voet: 5h - Duur per mountainbike: 2h30 - moeilijke level - Van camping Humes, neemt u de richting van Saint-Ciergues de D 286. Bij de uitgang vanuit het dorp, net na de St-Vinebault-fontein, slaat u rechtsaf en neemt u een wit pad dat naar Melville leidt. Ga voorbij het kasteel en sla weer rechtsaf voor de manege. één kilometer op dit pad voordat je linksaf gaat langs een graspad. In het kleine bos gaat u linksaf en volgt u het pad naar de top van "Roche Tantisbé". Eenmaal op de top, slaat u rechtsaf langs het bos, op de kruising linksaf, Saint-Martin-lès-Langres. Vanaf daar gaat u linksaf en ga naar de kerk, waar u een eerste picknickplaats met een prachtig uitzicht op het Fly verwachten. Ga vervolgens het weggetje af tot de D 286. Sla linksaf en vervolgens meteen rechtsaf en vervolg de weg naar de rivier die de weg volgt. Na de molen gaat u rechtsaf op een pad dat leidt naar de voet van de dam. Sla rechtsaf naar Saint-Ciergues. In het dorp slaat u rechtsaf en volgt u de D 286 gedurende 250 meter voordat u linksaf slaat. Ga naar de kerk en ga het kleine pad af, omzoomd met een stenen muur. Draai links, steek het plein over en ga verder naar de dam. Steek hem over en sla rechtsaf om een ​​kilometer langs het meer te gaan. Op de parkeerplaats neemt u het pad dat naar links klimt en in het bos grijpt. Steek het helemaal over om Perrancey-les-Vieux-Moulins te bereiken. Aangekomen in het centrum van het dorp, slaat u linksaf en neemt u de GR 7 langs de wasserij. Blijf klimmen tot aan de D 135 die je moet oversteken. Aan het volgende kruispunt neemt u een pad aan de linkerkant dat u naar strategische nr. 6 over de velden brengt. Sla linksaf, voorbij de Arbelotte-boerderij, neem de weg rechts en dan de witte weg, weer rechts. Dit brengt u naar de top van de Diamond Head en in de buurt van de accu Humes verdient een kleine ronde reis naar zijn -nique picknickplaats. Bij de kruising met de weg van de batterij, slaat u rechtsaf Humes en uw vertrekpunt, het omzeilen van het kamp door de kleine pad voor dit doel. Alle toeristische informatie op

DepartementHaute-Marne
Plaats van vertrekHumes-Jorquenay
MoeilijkheidSportief

Vertrek vanaf Humes-Jorquenay, breedte 47.9023700 (N 47° 54’ 9”), lengte 5.3005300 (E 5° 18’ 2”)