De Tufière d'Amorey

Wandeltochten & wandelingen in Auberive

De Tufière d'Amorey - Wandeltochten & wandelingen in Auberive

Vertrek: parking van het Maison de Pays d'Auberive - ​​Markeringen: groen en geel - Duur te voet: 2h30 - Duur per mountainbike: 1u30 - moeilijke level - Vanaf het plein van het huis van de Pays d'Auberive neem de GR7 (markup wit en rood) op de D 428, richting Bay-sur-Aube. Net na de vijver Auberive, linksaf en volg de D 150 in de richting van Villars-Santenoge. Na 1 km gaat u rechtdoor om het boshuis van Val Clavin te bereiken. Daar gaat u altijd rechtdoor tijdens uw verblijf op de GR7 tot aan de klim in het bos van Montgérand. Verlaat hier de GR (aan de linkerkant) en blijf op de goede weg klimmen. Doe dan mee met een rechte rand die u nodig hebt om de D 150. Sla linksaf volgen en volg de provincie om de volgende kruising, ongeveer honderd meter. Er, waardoor de D 150 op uw recht om de kleine weg die leidt naar de vallei van de Germainelle en Farm Amorey nemen. Bij de kruising met de weg naar de boerderij, rechtsaf, daarna 500 m opnieuw naar rechts om te lopen langs de vallei aan de rand van het bos van de Great Mountain. Na een kilometer wordt de Tufière d'Amorey onthuld aan het begin van een bocht in het bospad. Ga rechtdoor naar het boshuis en vervolg over dit pad tot het kruispunt van 5 paden. Daar gaat u rechts op het pad dat over de Germainelle loopt door een loopbrug met boomstammen. Ga verder aan je rechterkant en neem het deel dat naar rechts gaat. Na honderd meter verlaat u dit deel om het kleine pad te volgen dat sneller klimt op de hoogten van hout Cellerons. Ga dan verder over de rand die langs dit bos loopt tot aan het kruispunt van de 7 wegen van Montgérand. Daar verlaat je de bosweg aan de kant om het linkerpad te nemen dat de hoek is. Ga dan verder op het pad dat je terug brengt naar Auberive, met een mooi uitzicht op het dorp. Terug op de D 428, slaat u linksaf, vervolgens rechtsaf bij de Gouden Leeuw te Parkway winnen tussen twee wateren, en van daaruit uw vertrekpunt. Alle toeristische informatie op

DepartementHaute-Marne
Plaats van vertrekAuberive

Vertrek vanaf Auberive, breedte 47.7870350 (N 47° 47’ 13”), lengte 5.0630650 (E 5° 3’ 47”)