Top en Randen van Lure via Notre - Dame

Wandeltochten & wandelingen in Cruis

Top en Randen van Lure via Notre - Dame - Wandeltochten & wandelingen in Cruis
6.1

Van het dorp Cruis, volgt u de route naar Jas de Roche en de Notre - Dame de Lure. Van de kapel, klim de GR6 naar de top van Lure. Prachtig uitzicht over de zuidelijke Alpen, de Mont Ventoux en de Provence. Volg de richel naar het oosten, vervolgens af te dalen naar de Combe de la Sapée, brengt je terug leidt naar Cruis via de mooie Jas Neuf.

DepartementAlpes-de-Haute-Provence
Plaats van vertrekCruis
MoeilijkheidSportief
OmgevingBergen

Vanaf de parkeerplaats ( wegwijzer ) naar het centrum van het dorp, maak uw weg naar het washuis ( op de weg naar Saint - Étienne - les- Orgues ) 100 m van het parkeerterrein. Vanaf hier volgt u de borden en de gele en rode bewegwijzering.

Aan het washuis, volg de rode ( Regionale GR ) en geel ( plaatselijke wandeling ) bewegwijzering tot Chemin des Olivettes. Na het verlaten van de laatste huizen in het dorp, komt u bij een splitsing in de weg met borden ( 1 km / 15 minuten vanaf het startpunt ) ; rechtdoor ( niet rechts) na de gele bewegwijzering door de witte eikenbos aan de Jas de Roche ( 2 km / 45 minuten van de splitsing in de weg ). Uit de jas ( schaapskooi ), verder richting de Notre - Dame de Lure Kapel ( 3 km / 45 minuten - borden naar het westen van de Jas - gele markeringen ). Mooie Chalaisian kapel in een magische omgeving ! Achter de kapel vindt u de GR6 ( rode markeringen ), die klim de Combe de Morteiron naar het skigebied van Lure ( La Sauvagine restaurant ) en, verder, naar de top van de Lure ( 1.826 m ) vinden ( 1:45 minuten van de kapel ). Naar aanleiding van de nok naar het oosten, zal u het teken voor de afdaling naar Cruis vinden. De kleine pad leidt je door de Combe de la Sapée. Volg deze grote vallei ( rode markering, Regional GR ) aan Jas Neuf ( prachtig gerenoveerd, goede picknickplek ) en blijven de regionale GR terug naar het dorp van Cruis ( 2:30 minuten van de top ) te volgen.