Slag van Boulou

Wandeltochten & wandelingen in Le Boulou

Slag van Boulou - Wandeltochten & wandelingen in Le Boulou
7.6

Tijdens deze wandeling krijgt u in de voetsporen van de Slag van Boulou ( 1793-1794 ), maar je zult ook de schoonheid van het landschap en de schatten van de lokale planten te ontdekken. Deze strijd wordt gevierd en is geschreven op de Arc de Triomphe in Parijs, maar grotendeels genegeerd door het grote publiek. Informatieborden en een oriëntatie tafel zal u toelaten om de gevechten herbeleven, in 1793 en vervolgens in 1794, tussen de troepen van de Franse royalisten en Spaanse royalisten. Een gedetailleerde fiche over de wandeling is verkrijgbaar bij Boulou VVV.

DepartementPyrénées-Orientales
Plaats van vertrekLe Boulou
OmgevingPlatteland

Vanaf de parkeerplaats tegenover het stadhuis en in de voorkant van de mediatheek, neem de Boulevard du Pic Neoulous aan de linkerkant, dan Rue du Mas Descals aan de brug onder de snelweg A9. Sla rechtsaf en neem de kleine weg aan de linkerkant dat meer dan de D900 passeert, en nog steeds een kleine brug. Park na deze brug.

0 minuten : neem de schaduwrijke DFCI n ° A30 pad langs de rivier Valmanya.

10 min : rechtsaf naar het pad dat klimt door de garrigue.

30 minuten : linksaf naar het pad dat leidt naar de " Pla del Rey " plateau.

32 minuten : op het kruispunt tussen verschillende paden, verder langs de ene aan de rechterkant om de oriëntatie tafel. Dit geeft aan de posities en de bewegingen van de regimenten ( prachtig uitzicht van 360 ° ).

36 minuten : terug naar het kruispunt tussen verschillende paden : neem de tweede rechts en volg deze voor ongeveer 300 meter.

40 minuten : rechts afslaan op een korte zijde pad en dan linksaf naar de DFCI n ° A31 parcours.

50 minuten : het pad verlaat het bovenste deel van het plateau en daalt af in een kleine vallei en dan klimt richting St Luke Kapel.

1:05 minuten : neem de kleine geasfalteerde weg aan de linkerkant om een kruispunt.

01:15 min : daal links af richting Mas des Pins en Mas d'en Bosch.

01:40 min : kruising met de weg die op de weg naar Pla del Rey, verder langs het parcours.