Saint - Michel d' Auberoche Kapel

Wandeltochten & wandelingen in Antonne-et-Trigonant

Saint - Michel d' Auberoche Kapel - Wandeltochten & wandelingen in Antonne-et-Trigonant
6.8

Ongeveer 12 km lange wandeling, de grootste interesse van wat een bezoek aan Auberoche Kapel, het kasteel van Auberoche in Dordogne, verwoest door Anglo-Normandische troepen in 1345 tijdens hun campagne in Guyenne. Dit evenement wordt door historici beschouwd als het begin van de Honderdjarige Oorlog zijn geweest.

DepartementDordogne
Plaats van vertrekAntonne-et-Trigonant
MoeilijkheidGemiddeld
OmgevingPlatteland

Startpunt : Antonne-et-Trigonant ( 45.213 N ; 0834 E ). Maak uw weg naar Laurière ( 2 km / RN21 richting Limoges ). In Laurière, neem de D69 aan de rechterkant en verder naar de brug over de rivier de Isle. 300 m na de brug rechtsaf en volg de kleine weg.

Volg de smalle weg, dan is het pad dat leidt naar de top van de heuvel. Op de top, neem het pad links naar Haute Lauterie.

Doorgaan naar Basse Lauterie via de smalle weg en wordt dan lid van de oude GR36 achter Basse Lauterie. Volg het op de linker langs de helling die de Auvézère volgt.

Bij Gros - Jean Farm, linksaf naar de begraafplaats naar het oosten, dan verder noordwaarts naar de directe Auberoche Chapel.

Terug uit het noorden langs de kleine weg : op de high - voltage power line, neem het bospad naar Soupetard Farm, dan is de GR36 over het recht op de D69.

Steek de D69 en verder westwaarts langs de GR36.

Steek de D69 bij Le Buis, verder langs de D69 ( richting Laurière ) aan de kleine weg die leidt terug naar waar je begonnen bent.