Sails of Liberty Trail

7.5

DepartementEure
Plaats van vertrekBerville-sur-Mer
Aangeraden periodevan maart tot september

Volg de straat voor het gemeentehuis, rue du Bac.

Aan de voet van de boot, met uitzicht op de Seine, slaat u rechtsaf om stroomopwaarts langs de rivier te lopen. Na de vuurtoren verlaat u de steiger om een onverharde weg te volgen die langs de monding van Risle loopt.

Ga aan de monding van de Risle naar rechts en ga het retourkanaal op naar de haven van Berville-sur-Mer.

Steek de dam over en sla dan onmiddellijk linksaf het aangelegde perceel in om de 3e boot "Belle de Seine" te ontdekken.

Terug op het asfalt, vork naar links en volg de GR rechtdoor.

Op de top van de heuvel, na het Château de la Garenne, steekt u de RD 312 over om een holle weg in te slaan die grenst aan het dorp Conteville.

Schuin naar rechts en dan meteen naar links op het door sloten begrensde weggetje. Sla rechtsaf bij de grotere weg.

Op het kruispunt slaat u rechtsaf en neemt u op het platteland het pad naar links, steekt u de Route de la Judée over en gaat u omhoog richting het bos.

Bovenaan slaat u rechtsaf om dieper het bos in te gaan. Neem de weg naar rechts en vind dan snel een pad aan de linkerkant omzoomd door prachtige beukenbomen. Ga rechtdoor na de slagboom.

Bij de kruising met de GR 223, rechtsaf richting het dennenbos, dan, op de open plek, het tegenoverliggende pad volgen dat naar Berville afdaalt en een prachtig panorama biedt.

Beneden gaat u rechtdoor en neemt u het kleine pad links. Volg de departementale weg naar rechts en neem de weg naar links die afdaalt naar de Seine.

Sla op Golgotha linksaf en dan meteen rechtsaf bij de Maagd om een pad te nemen dat slingert tussen de oude vissershuizen. Volg het kanaal naar links en sla dan rechtsaf om de rand van de Seine te vinden.