Ronde van Saint - Pons

Wandeltochten & wandelingen in Bonnieux

Ronde van Saint - Pons - Wandeltochten & wandelingen in Bonnieux
6.0

Deze prachtige wandeling vanaf de camping van Bonnieux om de Luberon te ontdekken in al zijn facetten. Tijdens de rit is een aaneenschakeling van prachtige landschappen : klippen, bos, Bories, een deel van de weg naar St Jacques de Compostella, de rivier Aiguebrun, droge stenen muren, boerderijen, boomgaard, lavendel. De flora en fauna zijn zeer aanwezig.

DepartementVaucluse
Plaats van vertrekBonnieux
OmgevingPlatteland

Vertrek vanaf de parking St Gervais, ten zuiden van het dorp, naast de coöperatie La Cerise. Volg de weg naar de camping.

Neem het pad naar de Vallon camping. Volg dan het pad dat omhoog klimt op de linkerkant. Rechtdoor. Zodra u het plateau hebt bereikt, draai links. Na de Urbans kruispunt, verder richting Teyssière, dan Moiren en St Pons. Passeer de klif en lopen naar beneden. Steek de Aiguebrun en neem de shell brug en klim naar Aiguebrun herberg. Aan de linkerkant, volg de Claparèdes pad, dan terug naar het dorp en volg de D3 terug naar waar je begonnen bent. De hele route is bewegwijzerd met groene markeringen.