Ronde van Liverdun

Wandeltochten & wandelingen in Liverdun

Ronde van Liverdun - Wandeltochten & wandelingen in Liverdun
5.8

Deze lus rond Liverdun biedt een uitzicht over de hele stad en afwisselend passages door het bos, de stad en de oevers van de Moezel.

DepartementMeurthe-en-Moezel
Plaats van vertrekLiverdun
OmgevingPlatteland

Het startpunt is bij de bovenste poort die je moet passeren om de oude stad te gaan. Als u doorgaat met de kerk, vindt u het VVV-kantoor tegenover, die een gratis exemplaar van de beschrijving levert hieronder met een gedetailleerde kaart. Parkeerplaatsen zijn te vinden buiten de kerk en naast het bovenste poort.

Draai je rug naar de Upper Gate en weg te lopen van het dorp langs de Avenue de la Liberation. Op het kruispunt, laat Bel Amour Kapel aan uw rechterhand. Zoals je klimmen, bewonder enkele van de woonhuizen in Art Nouveau-stijl en, aan uw linkerhand, een aantal mooie uitzichtpunten over de Moezel en de Aingeray dam.

Wanneer je aankomt op de cd 90, kunt u een omweg naar Saint - Euchaire Kruis te maken en steek de weg over en neem Chemin de Marbache aan de rechterkant. Er is een GR teken bij de ingang van de straat en daarna moet je de gele schijven volgen. Ga verder met de wandeling door af te dalen naar een kruispunt, waar het pad moet nemen over de rechterflank bergafwaarts hoofd.

Tegenover, tussen twee eiken, er is een fontein ; Het is uit deze kleine vallei, de onderkant van Peuvenelle, ook wel " sous pavillon " dat het waterreservoir op de Place de la Fontaine gebruikt om water te leveren aan al het bovenste deel van Liverdun.

Na het volgen van het bos aan de ene kant en " Roche Barbotte " aan de andere kant, dan is het passeren boven de uitgang van het oude kanaal tunnel, komt u op de Rue du Tir. De steengroeven aan de linkerkant werden gebruikt toen het kanaal werd gebouwd. De schietbaan, die zijn naam aan de straat gaf, gebruikt om verder te worden gevestigd op de vallei.

Aan het einde van de straat, aan uw rechterhand, zult u in staat om de kaart die de route van de GR5, versie van 1978 te raadplegen. Steek de Maladrerie brug, nog onder de naam de " brug van de lui" die, sinds het verdwijnen van het kanaal, beslaat niet meer dan een strook van de aarde. Bij de stoplichten, daal links langs de cd langs de middenberm van de oude haven, waar de schepen gebruikt om te wachten alvorens door de tunnel. Passeren onder de spoorbrug en passeren de poorten van de Pont - à - Mousson fabriek. Volg daarna de aanwijzingen voor het fietspad en verder langs de Moezel van " le Gue du bac ". Voor vele lange jaren, maar een boot voorzien van een oversteek over de Moezel.

Een grote bocht, waarbij de " paquis " passeert, zal je leiden naar de ingang van de camping. U zult in staat zijn om van de prachtige uitzichten over het dorp te bewonderen en zie de overblijfselen van de wallen en in het bijzonder, een deel van de torens die vroeger de stad omringen. Van de andere kant van de Moezel, het uitzicht op File Castle, gebouwd in 1905, weerspiegeld in de Moezel, is een beeld dat heeft veel kunstenaars geïnspireerd.

Na het passeren van de camping, de tennisbanen en het voetbalveld, zult u onder de spoorlijn weer passeert. Loop langs de oude jamfabriek naar het recreatiegebied bij het voormalige sluizen, kleine stroomversnellingen op de Moezel voordat het werd gekanaliseerd. Een tweede arm van de rivier gebruikt om de molen die sindsdien verdwenen leveren. U kunt verder langs de steiger en maak je weg naar de kleine eilanden voor het natrekken van je voetstappen.

Hier, heb je twee opties :

1 ) Als je moe bent, kies dan voor de korte optie door het nemen van de korte klim bij het stopbord, " sentier du moulin " die u zal leiden tot Grand'Rue. Om terug te keren naar waar je begonnen bent, kunt u ofwel lopen Grand'Rue of langs de slagers tegenovergestelde en loop de Cote au Lait of Laye trap. Op de top van de trap, aan de voet van Corbin Castle, Grand'Rue passeert de restanten van Porte en Mi Gate (die gebruikt worden om de benedenstad van de bovenstad te scheiden ). Sla rechtsaf en passeren de oude gemeentelijke washuis. Neem de volgende afslag links op de kleine parkeerplaats en maak je weg naar de Place de la Fontaine. Passeer de bogen en tussen de Renaissance huizen op de Place d' Armes buiten de kerk. Aan uw rechterhand vindt u de Upper Gate en het startpunt zien.

2 ) Als je nog wat energie, steek het recreatiegebied aan de witte poort en langs het meer onder de Pisuy weg. Het pad gaat verder achter de minigolf en het water punt met een prachtig uitzicht over de zuidelijke helling, die gebruikt moet worden beplant met wijnstokken. Het pad leidt weg van de Moezel. Sla rechtsaf om terug te keren naar de Rue du Sous - Vignal ( onder de wijnranken ) iets voor de begraafplaats. U zult hebben doorgegeven wat vroeger de Jard genoemd te worden. Nu moet deze lange helling beklimmen om terug te keren naar de Upper Gate, genietend van de zeer mooie uitzicht over de meander in de Moezel en een ander deel van de oude wallen van de stad op de weg.