Rode zandsteen

Wandeltochten & wandelingen in Vars-sur-Roseix

Rode zandsteen - Wandeltochten & wandelingen in Vars-sur-Roseix
6.2

Na de loop van de stroom van Serre, buigt de rit zachtjes naar de Roseix-vallei, die de uitlaat is.

Na een glimp van de Loyre-vallei en de vlakte van Objat, keert de route terug naar Vars, waar je alle tinten rood zandsteen kunt bewonderen die de muren van huizen vormen.

Een van hen baarde Hugues Duroy de Chaumareix, kapitein van de "Medusa", wiens tragische schipbreuk werd vereeuwigd door de schilder Géricault.

DepartementCorrèze
Plaats van vertrekVars-sur-Roseix

Het startpunt is op het dorpsplein.

Vertrek - Church Square op Vars-sur-Roseix. Volg de D140 richting Objat, verlaat het dorp.

1 - 50 meter verder, als de helling toeneemt, verlaat de D140 en draai rechts aan de kraaienpootjes. Uitzicht op de Loyre-vallei en richting Objat. De teer wordt verlengd door een onverharde weg die afdaalt in een noklijn. Uitzicht op de Loyre-vallei. In het gehucht Chez Minet, voeg je bij de weg en volg deze naar rechts.

2 - Op het kruispunt slaat u rechtsaf, steekt u de beek van de broeikas over, gaat u opnieuw rechts en vervolgens neemt u rechts de RD17E (let op: drukke weg, gevaar). Rij ongeveer 1,5 km en neem vervolgens de "Route de la Serre" (eerste weg rechts) richting Vars-sur-Roseix.

3 - Na de brug, aan het einde van de eerste weide aan de rechterkant, klim in het struikgewas op een zeer steile onverharde weg. Volg het rechtdoor om de ingang van het dorp te bereiken, waar je linksaf gaat om het plein te bereiken.