Van Opper-Vivarais van de Doux vallei

Plaats van vertrekSaint-Agrève
MoeilijkheidSportief
OmgevingPlatteland

Afwijken van Saint-Agrève : Place des Cevennes ( tegenover het postkantoor, aan de Avenue des Cevennes ).

D1 : Vertrek van de Place des Cevennes in Saint-Agrève. Verder langs de D 120 voor 1,5 km. Bij San Martine, neem het pad aan uw linkerhand en blijf op totdat je een klein weggetje te bereiken. Draai naar rechts en passeren het gehucht Monteillet. Neem het eerste pad links dan rechts naar het volgende kruispunt te treden tot de D 21 op het gehucht Lichessol. Sla linksaf naar het en blijven Domazon. Neem het pad aan de linkerkant van de huizen en het verblijf op het tot Cadet. Hier, verder langs de weg voor 200 meter en sla dan linksaf naar de weg die omhoog klimt richting het bos. Laat een pad aan de linkerkant en een aan de rechterkant en ga verder door het bos naar Serre d' Ambalès. Blijf op de belangrijkste weg die de Citadel Hill volgt. Stop bij de windturbines. Keer op je voetstappen te Cadet - Le Maupas en maak je weg naar Désaignes volgt de oude Romeinse weg voor 8 km. Aankomst in het centrum van het dorp voor het bezoek.

D2 : Vertrek van de Place de la Mairie in het dorpscentrum. Buiten de middeleeuwse poort, maak uw weg richting Pont du Massoir brug. Volg de weg naar de Pont du Massoir brug oversteken. Bij de kruising linksaf richting Jeaute. Blijven voor 1,2 km tot Cluzels. Bij de kruising, neem het pad aan uw rechterhand. Deze klimt voor 6,6 km tot aan de ruïnes van Rochebloine. Geniet van het prachtige uitzicht over de vallei van de Doux. Dan, neem het pad rechts richting Malfragner. Bezoek de molen en de forellenkwekerij. Neem het pad dat achter de meren richting Issartial passeert. Bij de kruising rechtdoor naar de buurt Grange. Aan uw rechterhand, neemt u de weg tot aan het centrum van het dorp van Labatie - d'Andaure.

D3 : Vertrek uit Labatie - d'Andaure. Volg de weg naar Petignon. Blijf op het naar La Roche. Op het kruispunt, neemt u het pad links naar Serre de Tracol. Ga rechtdoor bij de Brun Pass. Verder langs de weg ( D276 ) voor 400 meter. In Fontaneyre, slaat u linksaf de onverharde weg. Volgen, steek de D 214 en ga verder op de ingeslagen weg. Wanneer je aankomt op een kruispunt, steek de D 9 en lopen rond het huis. Neem de GR 42 aan uw rechterhand. De GR dan scheidt met een variant. Neem dit pad links naar Devesset Lake. Ga door naar de " Pioullouse " kruispunt. Vanaf daar volgt u de GR 42 naar de Devesset Commanderij. Neem het pad rechts rond het meer.

D4 : Stel uit de richting van Saint-Agrève langs de GR 43.In Reche, neem het pad rechts en verder naar Mount Chiniac en genieten van het landschap op het plateau. Verder langs de GR naar het dorpscentrum. Keer terug naar de parkeerplaats van waar je begon.

Voor meer informatie, contact opnemen met de Désaignes of Saint-Agrève VVV-kantoren.