Nexon Castle Park

Wandeltochten & wandelingen in Nexon

Nexon Castle Park - Wandeltochten & wandelingen in Nexon
8.8

Wandeling in het park van Kasteel Nexon in om te profiteren van de rijke gebouwde en natuurlijke erfgoed. 38,5 hectare bebost en omheind park, gecreëerd in het midden van de 19e eeuw door de graaf van Choulot, een beroemde tuinarchitect, op verzoek van de familie De Nexon, de eigenaars van het pand van 1633 tot 1983 het kasteel belangrijkste stallen en bijgebouwen getuigen van het prestigieuze verleden van de Nexon Stoeterij. Vrij toegankelijk het hele jaar door, zijn gemotoriseerde voertuigen verboden. Honden moeten aan de leiband gehouden worden. Vandaag de dag, de permanente grote - top van de vereniging " Le Sirque ", een centrum Nationaal Circus Arts, staat naast de oude gebouwen van het kasteel.

DepartementHaute-Vienne
Plaats van vertrekNexon
MoeilijkheidGemiddeld
OmgevingPlatteland

Wanneer u Nexon voeren, volg de borden naar het " centrum van de stad en langs de kerk en Nexon Castle. Stop bij de parkeerplaats bij de ingang van het kasteel en parkeer uw voertuig. De wandeling begint als je de binnenplaats betreden. Aan uw rechterhand, vindt u een grote toren, het VVV-kantoor te zien, u kunt gaan en vragen om informatie over de erfenis voordat je lopen.

U bent op de binnenplaats van het kasteel. Aan uw rechterhand, zijn er verschillende bijzondere gebouwen : de oude stallen, de conciërgewoning, de fontein. Doorgeven aan de rechterkant van het kasteel en ontdek de " Engels rivier " ( vijver ), evenals een zeer mooi uitzicht over het park. Rechtdoor richting het bos, waar u een waterval en een andere vijver te vinden. U rijdt voorbij de kapel van de familie De Nexon, de voormalige eigenaren van het kasteel. Iets verder op, komt u bij een splitsing in de weg. Sla linksaf en volg de weg rechtdoor. Na een tijdje zie je een van de park uitgangen aan uw linkerhand, gaat u rechtdoor. Je komt dan bij een andere vork in de weg. Als u linksaf, zult u in staat zijn om een bezoek aan de Tuin der Zinnen. Als u rechtsaf slaat, keert u terug naar het kasteel waar de wandeling eindigt.