Montaigu kasteel en het gehucht Touches

Wandeltochten & wandelingen in Saint-Martin-sous-Montaigu

Montaigu kasteel en het gehucht Touches - Wandeltochten & wandelingen in Saint-Martin-sous-Montaigu
6.6

Vertrekkend van het Place de Corcelles ( dorpskern ), wandelen langs de kleine wegen en paden door het hart van de wijngaarden van de Côte Chalonnaise. Klim naar Montaigu Castle, en neem de gelegenheid om het gehucht Touches en het 12e eeuwse kapel ( prachtig uitzicht over de vallei Mercurey ) te bezoeken. Afdaling naar het gehucht Chamirey, prachtige stenen huizen en Chamirey Castle. Terug via de wijngaarden.

DepartementSaône-et-Loire
Plaats van vertrekSaint-Martin-sous-Montaigu
OmgevingPlatteland

Vanaf Place de Corcelles in Saint-Martin-sous-Montaigu ( dorpscentrum - salle des fêtes bewegwijzerd ), neem Rue des Marronniers dat klimt op de linker ( rode en witte markeringen voor de GR7 ), en sla linksaf bij de eerste kruising en volg de kleine steile weg up aan de rechterkant ( Rue du Sluiten du Paradis ). Je komt dan bij de esplanade ( picknicktafels ) met voetpad tekenen ( 50 minuten van het Place de Corcelles ).

Vanaf het voetpad tekenen, volg de kleine geasfalteerde weg naar boven, dat eindigt in een doodlopende.

Klim voor ongeveer 20 minuten naar de ruïnes van het kasteel van Montaigu ( vrij bezoek - pas op voor vallende stenen ). De ingang van het kasteel wordt aangegeven door een keten die wandelaars mogen steken.

Na een bezoek aan de ruïnes, terug naar de ingang en dan, net na de ingang van het kasteel, neemt u het pad dat afdaalt naar de vallei en langs de grote wijnbouw landgoed ( le Meix Foulot ), totdat u bij een kleine weg die leidt naar het gehucht Touches ( 15 minuten van Montaigu Castle ).

Breng wat tijd door in dit gehucht met zijn uitzonderlijke 12e eeuwse kapel en niet van het uitzicht over de vallei Mercurey niet missen.

Keer terug naar de ingang van het gehucht waar je een bank te vinden aan het begin van het pad ( uitkijkpunt over de zeer traditionele gehucht Chamirey waar sprake is van een prachtig 18e-eeuws kasteel) en neem het pad naar beneden richting Chamirey, tussen de wijngaarden en langs de wand van het eerste huis ( 30 minuten - geen bewegwijzering, maar het gehucht Chamirey is altijd zichtbaar ).

Je komt dan bij de kleine weg die leidt naar het zeer rustige gehucht Chamirey : bewonder de mooie stenen huizen en het 18e-eeuwse kasteel ( prive ).

Volg de smalle weg naar het STOP-symbool en rechtdoor langs het sportveld en na ongeveer 300 m neemt u de eerste weg rechts.

Doorgaan naar de begraafplaats ( 500 m ), langs de kruisweg en, bij het stopbord, draai rechts en terug te keren naar de Corcelles 300 m afstand ( ongeveer 25 minuten van Chamirey ) Plaats.