Mont Saint - Jean Berg Circuit

Wandeltochten & wandelingen in Jeandelaincourt

De kalkrijke graslanden, die een groot deel van het terrein gevestigde biedt een gevarieerde flora kenmerkend voor dit type grasland. De combinatie van open gebieden en heestergroepen maakt de aanwezigheid van vele vogels en insecten. Saint -jean Berg heeft oude militaire loopgraven uit de Eerste Wereldoorlog, uitgeholde van de Karst en die een ondergrondse schuilplaats voor overwinterende vleermuizen te bieden.

DepartementMeurthe-en-Moezel
Plaats van vertrekJeandelaincourt
OmgevingPlatteland

De parkeerplaats is tegenover het gemeentehuis in Jeandelaincourt.

Volg de blauwe ring bewegwijzering.

1 Ga naar het gemeentehuis in Jeandelaincourt en maak je weg naar de kerk in het centrum van het dorp en volg de Grande Rue. Bij de bocht in de weg, rechtdoor en neem dan de Rue des Vergers.

2 Neem het asfalt weg die omhoog klimt. Sla linksaf, dan rechts. Passeren door de wijk Roserie en neem de vlakke pad rechts.

3 U zijn toegetreden tot de D70 ; linksaf en volg de kleine geasfalteerde weg omhoog voor 1 km, sla dan linksaf.

4 Het pad kruisen van de Saint - Jean Mountain kalkgrasland. Bij de ingang van de site, twee grote informatieborden presenteren de wilde flora en fauna van het kalkgrasland. Doorgaan. De klim eindigt nu en je merkt dat je op een 300 m vlak gedeelte en een zachte afdaling naar een kleine open plek. Neem het pad aan de linkerkant. Het begint te smal en wordt steiler en kom je uit het bos.

5 Komen op Pièce Gaillot. Sla linksaf, dan rechts. Blijven voor 250 meter en sla linksaf naar de ruwe onverharde weg, genaamd de " kwalen ", brengt je terug naar waar je begon leidt.

Cookies helpen ons bij het leveren van onze diensten. Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten