Mont Recours en Bois Grand - PR 310

Wandeltochten & wandelingen in Cayres

Mont Recours en Bois Grand - PR 310 - Wandeltochten & wandelingen in Cayres

Onder de imposante blik van de torentjes van de klokkentoren van de kerk van Cayres, verken je de berg Recours, een voormalige vulkaan met een panoramisch uitzicht op de bergen van Devès en Velay. Met een oriëntatietafel kunt u deze landschappen met een rijk geologisch verleden lokaliseren.

DepartementHaute-Loire
Plaats van vertrekCayres

Ga in de richting van de kerk Saint-Pierre.

Het vertrek bevindt zich onderaan de trap van de kerk.

Vanaf de kerk van Cayres, met je rug ernaar toe, neem je de weg naar links. Ga rechtdoor het dorp uit en neem dan de tweede rijstrook aan de linkerkant.

Laat de PR 312 naar rechts gaan om op deze kleine asfaltweg verder te gaan. Aan het einde ervan worden vier paden aangeboden.

Neem het meest linkse pad aan de rand. Verderop helt hij naar rechts om het bos in te gaan. Neem op het kruispunt de overkant. Blijf in een rechte lijn onder de bomen op het hoofdpad. Bij het kruispunt gaat u rechtdoor en voegt u zich bij de weg D 333. Steek deze over en volg het met gras begroeide pad rechts tussen de twee wegen. Wanneer het pad de weg nadert, bereikt u aan de linkerkant de "Chemin du Mont Recours".

Neem dit pad aan de linkerkant. Het stijgt dan schuin naar rechts. Bereik een vork.

Ga naar rechts op het pad naar de top. Daar, bij de oriëntatietafel, ga je via het andere pad naar beneden. In de afdaling helt het pad naar links en komt dan samen op een kruispunt. Ga rechtdoor tot u bij een weg komt. Steek het over (wees voorzichtig!) Om het pad aan de linkerkant te nemen. Snijd een geasfalteerde weg uit en volg onmiddellijk het pad naar links. Kom uit op een weg.

Volg het 150 m naar links, neem dan nog eens 200 m de D 33 rechts om een ​​smal pad aan de rechterkant te ontdekken. Gebruik de laatste om het bos van Auteyrac over te steken. Bij de loodrechte onverharde weg gaat u rechtsaf om bij een tak te komen.

Neem het meest linkse pad. Wanneer u aankomt op Cayres, slaat u rechtsaf de rijstrook in die naar een plein leidt. Ga naar links om het startpunt te vinden.