De Meren van Nohèdes

Wandeltochten & wandelingen in Nohèdes

De Meren van Nohèdes - Wandeltochten & wandelingen in Nohèdes
8.1

Ontdek de Nature Reserve en drie meren Nohèdes dat Estany del Clot zijn, en Gorg Gorg Estelat Negro, in het Regionaal Natuurpark van de Catalaanse Pyreneeën. Track in goede conditie, totdat Montella, dan gesloten voor voertuigen (geen autoverkeer in het natuurgebied). Breng een kaart 1/25 000 °. Opmerking: Alleen honden aan de leiband zijn toegelaten. De buit zijn geregeld: u een bezoek aan een natuurgebied: hier, de bescherming van de natuur voorrang heeft op andere overwegingen...

DepartementPyrénées-Orientales
Plaats van vertrekNohèdes
MoeilijkheidSportief
Aangeraden periodevan mei tot oktober
OmgevingPlatteland

N116 dan de D26. Aanmelden voor de wandeling onder de beschutting van de ingang van het dorp Nohèdes, bij de Parking Les Salines ( helikopter pad ). Informatie verkrijgbaar bij het ​​natuurreservaat kantoor ( tel : 04 68 05 22 42 ).

Vanaf de parkeerplaats van de helihaven, het hoofd naar het dorp Nohèdes. Aarzel niet om de smalle straatjes dwalen, bewonder de Saint-Marti kerk, pastorie en de architectuur van de oude gebouwen.

Neem de verharde weg gerapporteerd in patstelling aan het eind van het dorp, dan is het wasgoed aan je voorbij; verder langs de verharde weg en op de kruising rechtsaf de onverharde weg is het spoor voor de brandbestrijding begint. U passeert een waterkrachtcentrale. Canadese passage, een pastorale zone in te voeren, volgt u de gedragsregels. Na de tweede brug, laat de baan voor een pad dat rechts (gele borden) gaat. Vind het spoor en in een haarspeld, zet de gemarkeerde pad. Hij opnieuw stak de baan in het park bij de ingang van het natuurgebied. Het pad stijgt dan in het beukenbos en dan na een half uur sluit zich aan bij het spoor. Ga verder langs het spoor en op een kruispunt, neem de juiste is (u komt vanaf de linkerkant op uw terugkeer). Na 400 meter, langs de sorteerder koe en onderdak aan de eerste meer (Estany del Clot) te bereiken.

Om de twee andere meren te sluiten, verder op de baan die nog steeds over de eerste meer en verder langs een pad dat boven de pastorale refuge Pla del Mig stijgt. Bij de volgende richel genaamd Pla del Gorg is een moeras. Deze omgeving is kwetsbaar, blijf goed op de weg naar rechts. U bereikt 20 minuten later de Gorg Estelat gedomineerd door een glaciale cirque. Cross Lake Outlet en volg een pad iets gemerkt belope zuiden op een lichte helling, die herstellende is van een bosje van pijnbomen aan de linkerkant rots bars omzeilen. Doorgaan op het pad dat een platte kraag (alt 2163) kruisen, aan het pad naar de neger Gorg refuge Partridge bereiken: volg deze weg naar links die naar beneden in de weiden en pijnbomen gaat. U steekt een bos van dode pijnbomen grenzend aan de Gorg Negro, zwart meer. De donkere kleur is te wijten aan de grote diepte of zou dat heksen van deze magische plaats waar ze achtervolgen, signaleren van de ingang van hun koninkrijk? Forel vissen toegestaan ​​met vergunning.

Cairne Het pad loopt langs de afgezant die stroomt onder de blokken en dan stort de pastorale hut van Tartère Gorg. Volg het bospad naar Coll Portus, volg het pad naar links die naar beneden gaat in het natuurgebied en toetreden tot de track die u volgen op de weg...

Mogelijkheid om de rit van twee uur inkorten als u parkeren in de parkeergarage Montellà bij de ingang van het natuurgebied.