De Leeuwenrots (Rocher du Lion)

Wandeltochten & wandelingen in La Bastide-Pradines

De Leeuwenrots (Rocher du Lion) - Wandeltochten & wandelingen in La Bastide-Pradines

Ga over de prachige muilezelweg (chemin muletier) of "laysse", vroeger beplant met wingerds. Was aangelegd door de Liefdebroeders, om La Bastide-Pradines met de commanderij Saint-Félix-de-Sorgues te verbinden, via Viala-du-Pas-de-Jaux. Onderweg een bezoekje waard: de verzetsstrijdersgrot (grotte des résistants), de uitzichtspunten op de vallei van Cernon, het dorpje La Bastide-Pradines en de kalkstenen hoogvlakte causse du Larzac.

DepartementAveyron
Plaats van vertrekLa Bastide-Pradines
Soort wandelingBezoek aan het dorp
Aangeraden periodevan april tot oktober
OmgevingPlatteland

Vertrek van het station La Bastide-Pradines.

Rechts van u ongeveer 600m de spoorweg volgen. Het pad rechts nemen die licht stijgend door het bos langs het dal loopt alvorens er overheen te gaan en aan de rechteroever te blijven.

Het poortje door en de vallei door via een mooi "bouissière" (weggetje van buxushout). De weg gaat naar links, een eerste ravijn over, en stijl naar boven langs een tweede ravijn.

Het pad recht tot aan de verzetsstrijdersgrot (grotte des résistants) nemen. Blijven klimmen in dezelfde richting. Al snel wordt het pad een abrupt weggetje vol stenen, die naar boven richting de hoogvlakte gaat (goed de markering volgen).

Rechts de rand van de hoogvlakte langs naar de rotsen, die uitkomt op het pad die omhoog naar vallei gaat.

Mogelijkheid om in 20 min op en neer de Leeuwenrots (Rocher du Lion) te bezichtigen.

Het pad aan uw rechterkant afdalen. Op de kruising, linksaf, de hellende "boussière" op, over het korte gras en de weg volgen via het pad door het dennenbos tot aan het station.