Kustpad

Wandeltochten & wandelingen in Peyrat-le-Château

Kustpad - Wandeltochten & wandelingen in Peyrat-le-Château

Een origineel parcours voor een avontuur van bijna 30 km rond het meer. Een heuvelachtig pad tussen bossen en heidevelden, oevers en bergtoppen, loopbruggen op palen, arm van het meer, dijk met bloem van water en bruggen in platen van graniet. Geniet van de verschillende facetten van het meer en wandel zoals u wilt door taxi's te nemen. De kaart van het kustpad is gratis verkrijgbaar bij de VVV-kantoren.

DepartementHaute-Vienne
Plaats van vertrekPeyrat-le-Château
Soort wandelingBezoek aan het dorp
MoeilijkheidSportief

Volg de richting van Auphelle, op 7 km van het centrum van het kasteel van Peyrat en parkeer op de parkeerplaats boven het restaurant l'escale.

(D / A) Ga vanaf de Escale-parkeerplaats naar het noorden over de Dam Road (D233). Volg deze weg aan de rechterkant voor ongeveer 300 m.

(1) Neem het pad links, blauwe markering.

(2) Neem de weg een paar meter voordat je het pad links vindt.

(3) Steek de EDF-dammen over, let op auto's, smalle doorgang.

(4) Verlaat de weg en ga naar de rand van het meer aan de rechterkant.

(5) Neem op de kruising met een weggetje het pad aan de linkerkant.

(6) Neem in Auchaize het pad rechts aan de uitgang van het dorp. Volg vervolgens op elk kruispunt de juiste weg.

(7) Vind de weg en volg deze naar links.

(8) Na ongeveer 400 m verlaat u de weg en volgt u het pad aan de rechterkant. Bij het volgende kruispunt links afslaan. Na ongeveer 250 m, op een kruising, slaat u rechtsaf. Bij het volgende kruispunt slaat u rechtsaf.

(9) Om het pad van banken te volgen, neemt u het pad aan uw linkerhand.

(10) Ga bij een splitsing rechtdoor op het pad. Ga dichter bij de weg staan ​​en blijf er ongeveer evenwijdig aan.

(11) Keer terug naar de rand van het meer en volg het aan je rechterkant. Neem een ​​dijk en ga op de weg staan.

(12) Volg de weg aan de rechterkant gedurende ongeveer 200 m. Neem vóór de rotonde het pad rechts. Loop tussen de kust en de D3 weg.

(13) Neem de brug en loop verder langs de kust. Steek dan het dorp Broussas over.

(14) Ga rechtdoor op het kruispunt (vakantiedorp aan de rechterkant).

(15) Ga bij de splitsing rechtdoor en geniet van het prachtige uitzicht op het strand van Broussas.

(16) Sla linksaf, volg het strand en neem de weg terug naar de camping.

(15) Keer terug naar het vakantiedorp.

(14) Neem het pad naar rechts en sla rechtsaf. Steek de rivier de Maulde over en vind de oever van het meer. Loop langs het meer en passeer een camping en vervolgens een recreatiecentrum.

(17) Stap in directe toegang vanaf het strand van Nergout. Bewaakt zwemmen in de zomer, voor dit witte zandstrand. Neem het gemarkeerde pad in het blauw aan de linkerkant. Loop langs de oevers. Ontdek de haven van Nergout en ga dan de weg op.

(18) Volg de weg rechts (kort 1 km).

(19) Na Châteaucourt neemt u het pad aan uw rechterhand dat u terugbrengt naar de oever van het meer. Volg het pad langs het meer en geniet van verschillende standpunten. In de zomer, om de oudere bomen waar te nemen, waarmee de gelei van wilde bessen wordt gerealiseerd.

(20) Hervat de weg rechts tot de volgende splitsing.

(21) Ga bij de splitsing rechtsaf op de weg naar het schiereiland Pierrefite en het eiland Vassivière. Steek een klein weggetje over en sla linksaf op de weg die voorheen over was.

(22) Volg het pad langs het meer, passeer Port Crozat en bereik het strand van Auphelle.

(23) Vind de weg om omhoog te gaan naar de parking van het restaurant l'Escale.