Hoesten van hout

Wandeltochten & wandelingen in Blainville-sur-l'Eau

Hoesten van hout - Wandeltochten & wandelingen in Blainville-sur-l'Eau

Een uitnodiging van de Vogezen club "lucht als een wandeling", geassocieerd met de gemeenschap van gemeenten, om een ​​erfgoed, fauna, flora en landschappen te ontdekken die Blainville omringen.

DepartementMeurthe-en-Moezel
Plaats van vertrekBlainville-sur-l'Eau
Aangeraden periodevan maart tot oktober

Vanaf het stadscentrum neemt u de richting Damelevières op 300 m. Bij het tweede verkeerslicht slaat u rechtsaf richting de top van de pleinen. Aan de voet van de afdaling, bij de Gallieni-brug, is het vertrekpunt.

Vertrek vanaf de Gallieni-brug.

Ga de straat Gallieni op en steek dan de weg over. Op 30 m links afslaan en de rue de la Rouatte beklimmen. Na de bocht aan de rechterkant, slaat u linksaf op het pad dat overgaat in een pad. Aan het einde van het pad, slaat u rechtsaf en volgt u de groene ringen tot aan de onderverdeling van Villevières. Ga bij de rotonde naar links om je bij Charmois aan te sluiten. Aan het einde van de weg gaat u linksaf de onverharde weg op richting La Grippe.

Voordat je het bos ingaat, kom je terug om prachtige landschappen te ontdekken. Bij de uitgang van het kleine bos, ziet u aan de rechterkant de boerderij Saint Antoine. Vervolg deze weg en sla linksaf, ongeveer 200 m na het verlaten van het bos. Het pad brengt je naar Blainville met mooie uitzichten.

Op de plaats die "Meys Hallats" wordt genoemd, slaat u linksaf op de Rue Saint Antoine, verlengd en vervolgens weer links op het niveau van de sporthal Léo Lagrange. Ga achter de schoolgroep.

Ga op het Auguste Martin-plein naar de kerk. Vervolgens steekt u de rue du Maréchal Leclerc over en passeert u voor het stadhuis. Neem onmiddellijk het recht om 75 meter door te rijden. Draai naar links en loop langs de parkeerplaats.

Sla rechtsaf de rue du Château in en ga de rue du Moulin in tot u de Meurthe bereikt. Neem vervolgens links en laat aan de rechterkant de oude spinnerij. Ga voorbij de was en loop dan langs de oevers van de Meurthe om de brug Gallieni te bereiken.