De Evosges Memorial Trail

Wandeltochten & wandelingen in Évosges

De Evosges Memorial Trail - Wandeltochten & wandelingen in Évosges
7.6

De Memorial Trail, bekleed met informatieborden en markeringen, vertrekt uit het dorp Evosges en gaat verder richting La Laye en de Marchat Farm, een gedenkplaats. Na het bos, het komt in Terriau, kruist de D102 en klimt terug naar de verwoeste Termant Farm. Keer terug naar het dorp via de Chemin de la Croix du plan.

Op 6 en 7 februari 1944 werden het dorp Evosges en de gehuchten van Marchat en Termant, waar verzetsstrijders waren ondergedoken, zwaar gestraft door de Duitsers. Als beloning kreeg het dorp de Croix de Guerre in 1948 De Trail is een herinnering aan deze gebeurtenissen.

DepartementAin
Plaats van vertrekÉvosges
OmgevingPlatteland

Parkeren op het dorpsplein. Een kaart van de route is verkrijgbaar bij het ​​gemeentehuis ( geopend op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 's middags ).

Na het lezen van het eerste teken, klimmen tussen het oorlogsmonument en de school.

In Gaec des Narcisses, linksaf en verder langs de smalle weg naar het pad. Op de top van de heuvel, slaat u rechtsaf. Komt u bij een tweede informatiebord.

De ingeslagen weg te houden naar rechts en ga het bos in.

Je komt dan bij Marchat Farm ( gedenkplaats ). Vergeet niet om het te bezoeken.

Verder langs het pad naar de weg. Steek de weg over en neem de weg iets aan de linkerkant van de weg die leidt naar de ruïnes van Termant Farm toetreden. Keer dan terug naar het dorp van Evosges.

Voor een variant, en om de route in te korten, als je eenmaal de weg hebt bereikt, kun je direct in te schakelen om het en laat het eerste deel van het parcours. Keer terug naar Evosges langs de weg ( 6 km route ).