Eguisheim wijn - maken Trail

Wandeltochten & wandelingen in Eguisheim

Eguisheim wijn - maken Trail - Wandeltochten & wandelingen in Eguisheim
6.7

De wijn- route biedt de kans om de Eguisheim wijn en wijngaarden in een gedetailleerde en originele manier te ontdekken. Het zal u laten kennismaken met de zeven druivenrassen van de Elzas, dankzij de informatieborden ( Frans en Duits ) over de gehele lengte van de route. U ontdekt er ook twee belangrijke jaartallen Eichberg en Pfersigberg, de geologie en de groeiomstandigheden, evenals het panoramische uitkijkpunt over Eguisheim, de wijngaard en de Trois - Châteaux.

DepartementHaut-Rhin
Plaats van vertrekEguisheim
Soort wandelingBezoek aan het dorp
OmgevingPlatteland

Het vertrekpunt ligt naast de camping, in het westen van het dorp, waar u een wijn- trail teken zal vinden.

Tegenover het teken beschrijven van de wijnbereiding pad, de weg naar u toe en klim naar de kruising met de wijnroute ( D14 ).

Steek de weg over en neem het pad dat het hoofd naar links. Word lid van de weg en sla rechtsaf. Bij de kruising met de betonnen pad, slaat u rechtsaf en dan weer rechts.

Volg de met gras begroeide pad door de wijngaarden. Komt u bij een kruising met de wijnroute ( D14 ) opnieuw.

Klim het pad tegenover na het oversteken van de weg. Bij de eerste kruising gaat u rechtsaf en vervolgens neemt u de tweede straat links. Aan het eind van dit hoofdstuk komt u op een geasfalteerde weg die leidt naar beneden. Sla rechtsaf naar beneden deze afdaling.

Sla rechtsaf langs een met gras begroeide pad en maak je weg naar de kruising met een asfaltweg.

Daal deze weg aan uw linkerzijde om de volgende kruising. Sla linksaf om terug te keren naar waar je begonnen..