De drie kastelen

DepartementSomme
Plaats van vertrekCourcelles-sous-Moyencourt
MoeilijkheidGemiddeld

Hoofdingang van kasteel Courcelles-sous-Moyencourt. Hoogste punt van het dorp.

Met uitzicht op de vijver van het dorp, met uitzicht op het kasteel van Courcelles-sous-Moyencourt. Rijd door de rue Delattre, langs de Mairie, de kerk en neem het pad dat naar het kruispunt leidt. Op het kruispunt gaat u rechtsaf. Neem de D258 voor op 250 m. Ga halverwege naar links. Steek de D1029 over (oude N29 - let op). Loop langs de rand van het hout van Vacqueresse en het bos van Réteux en ga dan naar beneden en passeer onder het spoor.

Win Namps-Au-Val. Bij het eerste kruispunt links. Neem de rue de la maladrerie aan de linkerkant en ga voorbij voor de kerk. Sla linksaf op de Rue de la Mairie die omhoog gaat en de spoorweg passeert.

Sla rechtsaf richting Namps-au-Mont. Loop langs de kerk. Passeer twee kruispunten rechtdoor en na uitzicht op het kasteel van Namps-au-Mont, neem twee keer links en dan rechts. Aan de Y-splitsing gaat u linksaf de Chemin du Moulin in, die u terugbrengt naar Quevauvillers.

Sla rechtsaf op de D38, steek de D1029 over (let op). Sla linksaf de Lucien Geffroy-straat in, langs het plein en dan de gangen om bij de vijver tegenover het kasteel Quevauvillers te komen. Ga rond de vijver en sla linksaf de rue de Courcelles in. Ga onderaan de afdaling naar Courcelles-sous-Moyencourt en volg de juiste weg in de Fresnoy-vallei. Ga links de Chemin de la Motte op. Ga links op Cramesnil en ga weer links. Na een wandeling langs het arboretum van het kasteel van Courcelles, slaat u rechtsaf de Rue Jacquet in. Aan het einde van de straat passeert Jacquet voor de Calvarieberg van de XVe eeuw en het veld van de Montaigneraie om te komen op de plaats Courcelles-sous-Moyencourt.