dix Trail

7.4

DepartementVogezen
Plaats van vertrekÉpinal
Aangeraden periodevan april tot september
OmgevingStedelijk

Sinds het Bureau van Toerisme Épinal, ga dan naar de basiliek, die u volgen door het nemen van Thierry straat Hamelant. U steekt het plein van de schoorsteen te bereiken aan uw rechterhand de straat van de wijk van Ambrail dan Ambrail naar de straat der Zuchten. Bij de ingang van deze weg vindt u op de start paneel links van het circuit in de buurt van de Collot loopbaan (klimmuur).

GPS coördinaten: Latitude : 48.173708, Longitude: 6.456339

Op de weg van de parkeerplaats linksaf en volg de o bewegwijzering langs de Rue des Soupirs voor 50 m, dan is de trap aan de linkerkant en, iets verder op, rechtsaf naar de Chemin des Gardes. Op de top van de trap, komt u op een hoge weg die een prachtig panoramisch uitzicht biedt over de stad en leidt tot Rue des Corvées. Klim 30 m op de linkerkant en dan rechtsaf naar de Chemin du Mont Carmel. ( 1 ) Ga door het bos en dalen af ​​naar de Rue des Soupirs op weg naar Quarante Semaine. Volg de o bewegwijzering naar de Guéry Fontein ( 2 ) na het passeren onder een zandstenen brug voor de oude spoorlijn, die gebruikt worden om de versterkte rand van Épinal dienen.

Uit de fontein, rechts langs het pad dat leidt rond de basis van de overhangende rotsen. Beklim de heuvel op naar de nok boven de buurt van een platform met een 100 meter hoge antenne.

Doorgaan naar links om een gedenksteen gebouwd als eerbetoon aan de verzetsstrijders doodgeschoten in 1944 Breng vervolgens een hele tijd die door een gevarieerd bos van beuken, eiken, dennen, sparren en grove den, nog steeds volgens de o bewegwijzering.

Op de weg uit het bos, na de boerderij, vindt u, 115m links van het parcours, de Pestiférés Kruis ( 3 ).

Keer terug naar het pad over de velden. In de buurt van een oude boerderij, linksaf een weg en dan rechtsaf langs het pad die je terug brengt naar waar je begonnen via het uitkijkpunt, Rue de la Pelle en Ruelle du Coteau.