Van Désaignes naar Nozières

Plaats van vertrekDésaignes
MoeilijkheidSportief
OmgevingPlatteland

Vertrekken vanaf de Place de la Mairie, bij het ​​bord met vermelding - info rando - Pont du Massoir.

Volg de weg naar de brug. Steek de Doux en onmiddellijk na, neem de kleine weg naar de " chemin des vignes ".

Aanmelden voor Labatie d' Andaure. Neem het pad links en dan de kleine geasfalteerde weg.

Neyramant wegwijzer 4,4 km. Start de klim naar Nozières. Geleidelijk aan, het uitzicht opent op de vallei Doux en het dorp Désaignes. Iets verder op, zal je Vergier Kasteel hieronder.

Meld Neyramand 2.2 km. Verder te klimmen op de weg en op de haarspeldbocht onder het huis, neem het pad dat omhoog klimt aan de rechterkant. Het leidt iets verder op dezelfde weg. Blijven klimmen, nemen het pad aan de rechterkant om Fraysse school vroeger. Vanaf hier is er een prachtig uitzicht over het grootste deel van Désaignes die een goed inzicht biedt in een " verspreid leefgebied ".

Volg de weg die naar boven leidt, tegenover de school om het gehucht Neyramand ( alt. 861 m ).

Meld Nozières 2 km. De weg gaat over in een pad. Maak je weg in het Serre de Montgauchy over de velden langs een zeer aangename pad.

Meld Nozières 600 m. Maak uw weg naar het dorpje Les Devires ( alt.930 m ) via Les Balcons du Doux waarvan er duidelijke standpunten.

Wanneer je aankomt in Nozières ( alt. 921 m ), op de " Info Rando " wegwijzer, de doorgaande weg over en loopt langs de kerk.

Meld Boisson Pass 5 km. Na een paar meter, verlaat de weg en klim aan de rechterkant.

Meld Rochebloine 25 km. Volg de met gras begroeide pad en vervolgens de kleine weg. Neem een ​​pad naar beneden over het recht op de departementale weg. Volg deze voor ongeveer 300 m het verzorgen van het verkeer en klim naar beneden aan de linkerkant.

Na het passeren van het gehucht Le Tracol, neem het pad naar boven die overgaat in een pad. Verder op, de klim wordt het veel steiler ( dragende zone voor mountainbikers ). Het pad gaat verder door de bezem en arriveert op de weg. Maak uw weg naar beneden aan de linkerkant om Rochebloine.

Zorg ervoor dat u een omweg maken via de ruïnes van het kasteel en zijn adembenemende uitzicht over de bovenste Doux vallei.

Meld Labatie d' Andaure 11,5 km. Daal discreet langs de huizen en sla rechtsaf langs het pad onder de ruïnes van het kasteel. Volg de weg voor een paar meter en neem het pad aan de linkerkant door het bos.

Wanneer je aankomt in de open, de afdaling steiler ( mountainbikers verzorgen ). Op de boerderij, afdalen langs de smalle weg en sla rechtsaf bij het ​​kruispunt. Dan dalen rechtdoor langs het pad door het bos.

Na het oversteken van een beek, wordt het pad een spoor en blijft dalen door de velden. Passeer de gite en de ingeslagen weg, die geschikt is voor motorvoertuigen, en dan langs de kleine weg.

In Cluzel ( alt. 520 m ), te ondertekenen Désaignes 2.3 km. Volg de weg door het dal Doux.

In Jaute ( alt. 460 m ), te ondertekenen Désaignes 1.1km. Maak uw weg naar het dorp langs dezelfde route volgde je op de heenweg. U bent gearriveerd.