Circuit van de drie kastelen

Wandeltochten & wandelingen in Apremont

Circuit van de drie kastelen - Wandeltochten & wandelingen in Apremont

Dit circuit van tien kilometer is gemarkeerd in het blauw en biedt u de mogelijkheid om de rijkdom van het erfgoed en het heuvelachtige landschap te ontdekken. De beekjes vergezellen je tijdens de rit, waardoor oneffenheden en natuurlijk gezichtspunten ontstaan. Te doen in een halve dag om ten volle te genieten van de landschappen. Vergeet de camera niet!

DepartementVendée
Plaats van vertrekApremont
Soort wandelingBezoek aan het dorp

Vertrek vanaf de parking van het kasteel, neemt u de weg naar beneden de parkeerplaats en naar de rivier Leven en richting het dorp.

1. Vertrek vanaf de parkeerplaats van het kasteel: volg het pad onderaan de parkeerplaats en ga naar beneden naar de La Vie rivier. Ga onder het kasteel door en ga richting het stadscentrum. Bij de D21 bij de winkels, slaat u rechtsaf, steekt u de brug over de Vie over en vervolgens rechts. Passeer de kleine brug over de stroom van Tuderrière en maak 100 meter en sla linksaf, neem de straat Corbeil, passeren tussen twee oude huizen (Val Fleury verliet de Clarissière rechts).

2. Du Val Fleury naar Oucheprête: Neem het pad van de Britten, en langs de holle weg tot brug over de megalithische Tuderrière, oversteken en ga de andere kant, langs de huizen en doorgaan naar de D21, steek hem over en kijk L'Audardière aan.

3. Van Oucheprête naar Audardière: neem de lokale weg. Passeer de kleine brug op de Herseau. Na de brug in de klim, bij de kruising rechtsaf. Omzeilen van het kasteel Audardière (vijftiende eeuw, herwerkt).

4. Vanaf de Audardière de D40: Na het kasteel neemt u de onverharde weg, slaat u linksaf bij de splitsing en ga rechtdoor naar de D40, de Joussemière. Steek de D40.5 over. Van de D40 naar de D21: volg het pad en ga rechtdoor tot de D21.6. Van D21 naar Aubretière: steek de D21 over en volg het pad. In Ligneron (Gîtes de France), slaat u linksaf op de weg en naar beneden in de richting van de vijver, oversteken, en ga en dan linksaf richting de Aubretière.

7. Vanuit Aubretière richting het dorp Apremont: Bij de Aubretière slaat u linksaf en steekt u het gehucht over. Op het kruispunt slaat u links af en passeert u het kasteel van Tuderrière (privébezit) en daalt u af naar de stad. Ga vervolgens naar het kasteel en het startpunt.

8. Aankomst in het kasteel.