Château Rocher

Plaats van vertrekSaint-Rémy-de-Blot
MoeilijkheidGemiddeld
OmgevingBergen

Van Montluçon, volg de D2144 aan de brug van Menat (passerende Sioul). Net na de brug, neemt u de weg aan de rechterkant richting Saint-Rémy-de-Blot en Château Rocher. Je ziet het kasteel dat de weg uitkijkt.

Van Clermont-Ferrand, volg dan de D2144, voorbij het dorp Saint-Pardoux, na 1 km linksaf en Saint-Rémy-de-Blot Château Rocher.

Start wandelen Saint-Rémy-de-Blot, parkeren voor de deur van het stadhuis en tegenover de Auberge du Château.

Vertrek: Parkeren voor de deur van het stadhuis.

Neem de weg tot aan de Inn. Na 300m, neem de onverharde weg aan de rechterkant. Het tot een kruising waar het blijft rechts. Volg deze weg en ga naar beneden naar de kreek

Steek de beek en ga linksaf richting Château Rocher. Bij de volgende kruising linksaf de weg.

Volg de weg vrij voor 400 m. In de bocht naar links over het parkeerterrein, het verlaten van de weg te rijden op de een spoor die klimt in het bos. Ga voorbij de ruïnes van Château Rocher, genieten van uitzicht op de kloven en de Sioule Menat brug hieronder (bij het kasteel gesloten is, blijft de bypass mogelijk aandacht aan de afgrond). Ga dan verder tot Blot Rocher.

In het gehucht, ga de weg aan de rechterkant. Ga verder door de grazige pad, dan rechtdoor. Passeert een kruis en doorgaan op de weg die we recht naar het beginpunt te komen nemen.