Caramy Gorges

Wandeltochten & wandelingen in Tourves

Bezoek te voet naar de Caramy Gorges van de parkeerplaats bij de Romeinse brug bij de ingang van de Gorges Caramy. Loop langs de Caramy, verleden Rambert boerderij, klim dan aan de rechterkant richting Saint - Probace kapel en zijn oratoria. In het bos, langs de weg, zult u de oude houtskool ovens zien, een oude kalkoven, en dan, op de karst plateau is er een adembenemend uitzicht over de hele vallei, het dorp, het kasteel, de grote en de kleine Bessillon ( oude vulkanen ), de Mourre de Chanier ( entrees van de Verdon ), de Alpen op de achtergrond, Luregebergte aan de linkerkant, berg Sainte-Victoire en Saint- Maximin abdij tegenover, de Loube Berg aan de rechterkant en de Sainte - Baume aan de linkerkant. Loop de Chemin des Oratoires, langs de Notre - Dame de la Salette Kapel, uitzicht over Tourves Castle, de Neron Park en terug te keren naar de parkeerplaats langs de Chemin des Grès en Les Ferrages. Een snelle duik in het Caramy zal uw batterijen op te laden en je verfrissen !

DepartementVar
Plaats van vertrekTourves
OmgevingPlatteland

Vanuit het centrum van het dorp, buiten het stadhuis, tussen de bakkerij en de tabakswinkel, de Rue des Ecoles tot het einde en sla rechtsaf naar de Rue du Stade. Passeren onder de metalen tunnel en neem het pad tegenover verleden van het stadion en verder richting Caramy voor ongeveer 2 km. De Romeinse brug parkeergarage is aan de rechterkant voor de brug en het vuur poort na de olijfgaard.

Caramy parkeerplaats.

Neem het pad rechtdoor, laat de Romeinse brug aan uw linkerhand en de ingeslagen weg. De rivier is aan de linkerkant.

Pass Rambert boerderij. Laat de kloven aan de linkerkant en neem het pad dat slingert langs aan de rechterkant.

Klim omhoog naar het plateau.

Sla rechtsaf bij de top richting Saint - Probace Kapel. Bewonder het landschap, een drankje, rust en bezoek.

Afdalen langs de oratoria zorg omdat het pad is rotsachtig en glad.

Aan de onderkant, stoppen en bezoeken de Notre - Dame de la Salette.

Terug via het stadion, langs Chemin des Grès, Les Ferrages, de Caramy parkeerplaats.