Bron van de Avière

Wandeltochten & wandelingen in Renauvoid

DepartementVogezen
Plaats van vertrekRenauvoid
Aangeraden periodevan april tot oktober
OmgevingPlatteland

Vanaf het station neemt u de D51 richting Chantraine. Na het passeren onder het spoor door, komt u bij een stoplicht, linksaf langs Chantraine. De klim brengt u naar een Europees kruispunt linksaf richting Renauvoid - Bains - les - Bains. Je gaat naar een plaats genaamd de Dertien kantons en verder op de D51 richting Uzemain 2,5 km tot aan de kruising met de weg naar rechts leidt tot Bouzey en Renauvoid. U kunt parkeren op de parkeerplaats aan de linkerkant na de kruising.

Vanaf de parkeerplaats, steek de poort en maak je weg naar een schuilplaats. Net na het bereiken van het, slaat u linksaf op het pad aangegeven met een rode + die via een klein arboretum ( 1 ) langs het bos naar een grindpad loopt.

Sla linksaf en volg de rode cirkel en rood kruis bewegwijzering die begint in het bos en vervolgens leidt over de velden over de Mauverois stream..

U komt dan bij een kruisweg ( 2 ) op een geasfalteerde weg. Volg de weg rechts voor de 300 meter en sla linksaf naar het bos opnieuw in te voeren langs een bospad bewegwijzerd met een rode cirkel en een rood kruis.

Ongeveer 200 meter verder, zult u dicht bij de Couleuvre Fountain passeren ( 3 ). Ga verder op de onverharde weg en klim langzaam tot een rotonde. Volg het pad aan de linkerkant aangegeven met een rode cirkel voor iets meer dan 100 meter en sla rechtsaf op een onverharde weg, die iets verder op, volgt de velden.

Wanneer je aankomt in de buurt van een klein huis, linksaf de D51 te sluiten en oversteken en linksaf van een boerderij langs de weg aangegeven met een rode cirkel. Dit pad, dat de velden en de bossen, leads, bij het houden van naar links, om een ​​kleine geasfalteerde weg in het gehucht Censes des Lois volgt.

Klim op de weg aan de linkerkant om de Avière Bosbouw gebouw ( 4 ). Tegenover het, neem het pad aangegeven met een rode cirkel en een rood kruis en laat een pad aangegeven met een rood kruis aan uw rechterhand.

Na het passeren naast een vijver, iets verder op, komt u op een onverharde weg die je moet volgen op uw linkerkant voor ongeveer 300 meter. Sla rechtsaf op het pad dat leidt naar de bron van de Avière ( 5 ), gelegen aan de voet van een vallei in de vorm van een cirque met een majestueus beukenbos. Geniet van een korte moment in deze prachtige omgeving want je zal moeten om te klimmen op de linkerkant tegenover het voorjaar langs de kronkelende pad bewegwijzerd met een rode cirkel.

Volg het pad en laat het halverwege de helling en zet een pad rechts en dan, verder op, een spoor aan uw linkerhand. Uit het spoor, de meest atletische staat zal zijn om een rondreis ( rode driehoek ) naar de stele ter herdenking van de site waar een geallieerd vliegtuig neerstortte tijdens bombardementen in 1944.

Op de top, komt u op een bosweg. Sla linksaf op om het, de straat oversteken en na 100 meter aan de linkerkant, het circuit leidt u terug naar waar je begon.