Bouzey Lake en Comtesse Lake

Wandeltochten & wandelingen in Renauvoid

Bouzey Lake en Comtesse Lake - Wandeltochten & wandelingen in Renauvoid
8.7

Een mooie en gemakkelijke wandeling rond het meer.

DepartementVogezen
Plaats van vertrekRenauvoid
Aangeraden periodevan april tot oktober
OmgevingPlatteland

Vanaf het station, neemt u de richting van Chantraine. Na het gaan onder het spoor door, verder omhoog in de richting van Chantraine om te komen tot een rotonde. Volg Les Forges - Darney. Aangekomen in Les Forges, verder op de D36 en neem de D460 in de richting van Sanchey - Chaumoussey -Lake Bouzey. Aangekomen in Sanchey, linksaf richting Renauvoid -Lake Bouzey naar de top van de kant parkeerplaats links te bereiken, het startpunt van het circuit.

GPS coördinaten: Latitude : 48.162899, Longitude: 6.368009

Neem het stenen pad langs de parkeerplaats richting het bos. Aan de rand van het bos, rechtsaf en dan meteen linksaf en volg de weg borden met een blauw kruis, die dijk van het meer ( 1 ) volgt, aan het einde waarvan het Conservatorium van Lotharingen sites een informatiebord heeft geïnstalleerd. Neem de tijd voor een bezoek aan de educatieve pad naar de omgeving, de fauna en flora van dit meer te ontdekken.

Bij het verlaten van de dijk, rechtsaf op het pad bewegwijzerd met een rode stip en blauw kruis, die leidt tot een onverharde weg die zich een weg naar Bouzey Lake maakt. Op de weg uit het bos, na het passeren van een informatiebord, steek de geasfalteerde weg, volg het pad gemarkeerd met een blauwe stip en een groene stip rechts langs het meer en langs de dijk ( 2 ). Sla linksaf bij de geasfalteerde weg tussen een aantal huizen. Volg deze smalle weg langs het meer en negeer alle straten aan de rechterkant. Blijf de blauwe stip bewegwijzering volgen en onder een brug ( 3 ) over het uiteinde van het meer. De geasfalteerde weg klimt omhoog naar het bos.

Bij uw aankomst op de top van de heuvel, verlaat het pad en sla rechtsaf op een pad bewegwijzerd met een blauwe cirkel en een blauwe stip die blijft voor 1,3 km door het bos. Het pad bewegwijzerd met een blauwe cirkel leidt langs het meer naar waar je begon. Ga rechtdoor langs de weg omhoog en terug te keren naar de parkeerplaats aan het begin van de wandeling.