Bergen Couches

Wandeltochten & wandelingen in Couches

Bergen Couches - Wandeltochten & wandelingen in Couches

Deze tour belooft een prachtig uitzicht op de vallei en Couches de andere kant van de Dheune vallei.

Het heuvelachtige landschap, dat biedt tal van wandelingen, beroemd om haar uitgestrekte wijngaarden die wijnen van AOC. Een rijke architecturale erfgoed (kasteel Margaretha van Bourgondië, oude ziekenhuis, Bajole toren huis Templar...) vindt u het verhaal van Couches te vertellen en brengt u terug naar de middeleeuwen. Dit leefomgeving zo aardig biedt alle diensten en winkels voor de dagelijkse berekenen, zodat u een aangenaam verblijf in Land Couchois aangenaam door te brengen.

DepartementSaône-et-Loire
Plaats van vertrekCouches

Het uitgangspunt is gelegen in het dorp, op de parkeerplaats van het stadhuis.

Sla rechtsaf op de hoofdweg (RD 978), en de eerste tak links (straat van de Schaapskooi).

Ga rechtdoor naar de universiteit Pergaud Louis, steekt u de RD 1 (Creusot weg) en volg de weg tegenover Montorge. Op het snijpunt van de bak (piek bij 435 m) en links na 100 m rechts een landweg.

Onderaan aan het gehucht Courtaillards en Combereau een beetje verder. Volg de toegangsweg, aankomen op een grotere weg rechtsaf; nadat de elektrische transformator (ongeveer 100 m) linksaf een landweg; passeren in de buurt van een oud washuis en kwam op de weg bij Le Creusot (RD1). De follow-up van het gehucht Eguilly, slaat u rechtsaf en na 300 meter linksaf.

Kort daarna volgt u het pad met gras begroeide (ga niet recht in de richting van een wijngaard) en sla rechtsaf net voordat je naar de overkant van Le Creusot.

Bij de splitsing die volgt, veer naar links op een pad dat naar beneden gaat regelmatig.

Kort na de toetreding tot een andere weg, linksaf een spoor komt aan bij het stadion. Ga rechtdoor in de richting van het centrum van de stad en, alvorens terug te keren naar dezelfde stad, in de onderverdeling van de platanen linksaf het pad van Bertrands. Het gaat verder via een pad die gestaag klimt. Aan het einde rechtsaf om terug te keren naar de eerste huizen in de hoofdstraat en de startplaats.