Bazian - Riguepeu over de velden

Wandeltochten & wandelingen in Bazian

Bazian - Riguepeu over de velden - Wandeltochten & wandelingen in Bazian
7.3

Wandeling, paard trektocht ( paardrijden boerderij in Antin, op 1,5 km van het dorp Bazian ) of mountainbiketocht in de valleien van de dorpen Bazian en Riguepeu met zeer weinig verharde wegen. Historische monumenten en typische Gascogne huizen in een landelijke omgeving tussen de velden, weiden en bossen.

DepartementGers
Plaats van vertrekBazian
OmgevingPlatteland

Als je vanuit Vic - Fezensac, neem de D34 richting Montesquiou / Mielan. Na 10 km slaat u rechtsaf de D174 richting Bazian / Aignan. 1,2 km verder komt u in het dorp. Neem de kleine weg naar het centrum en het park bij het ​​oorlogsmonument.

Na een bezoek aan het prachtige middeleeuwse dorp Bazian, het hoofd naar het oosten langs de weg via de oude school en de oude duiventil. Op de kraan, rechtsaf richting " La Maisonnette ". Na 600 m, wordt de weg een witte pad en, op de volgende bocht, een PR- markering geeft aan een onverharde weg tussen de velden. Blijven een kruispunt aan de rand van het bos. Neem het pad dat afdaalt aan de rechterkant. Ruiters pas op voor lage takken ! Klimmen, dalen en klimmen weer uit te komen op een kleine geasfalteerde weg 1,5 km verderop. Linksaf over " Moïse " met zijn verrassende mausoleum. De wandeling gaat verder langs de markeringen aan de rechterkant en klimt naar het gehucht " Pédantin ". De kleine weg wordt een met gras begroeide pad. Volg deze bergweg 1,5 km die door velden en langs de rand van een bos met zijn vogels schieten onderdak. Voordat u rechts op het kruispunt tussen de vier paden met veel markers, kijk naar het zuiden over de Gascogne platteland zich uitstrekt tot ver in de verte. Loop het pad tussen de bomen en verder tussen de velden, langs een kruispunt en na 1 km, aan uw rechterhand, neem het pad aan de linkerkant, net na een blackberry haag. Volg de elektrische afrastering aan de oude " Moulin d' Usclade ". Draai je om, is er een prachtig uitzicht over de Pyreneeën als het mooi weer is ! Maak uw weg naar beneden de witte weg die een geasfalteerde weg wordt. Aan de linkerkant ziet u de " Rambo " landgoed met zijn weiden en paarden te zien. Verderop, voorbij de " Sariac " ruïne en in de bocht, neem het met gras begroeide pad naar de tweede molen in Bazian, Vanaf hier is er een prachtig uitzicht over het dorp met zijn veranda - toren, kleine kerk en het kasteel. De met gras begroeide pad loopt aan de linkerkant van de molen en daalt langs de hagen te Bazian.

Cookies helpen ons bij het leveren van onze diensten. Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten