Basaltische orgels van Montpeloux - Cascades du Creux de l'Oulette

Wandeltochten & wandelingen in Saillant

Basaltische orgels van Montpeloux - Cascades du Creux de l'Oulette - Wandeltochten & wandelingen in Saillant

DepartementPuy-de-Dôme
Plaats van vertrekSaillant
MoeilijkheidGemiddeld

Vertrek vanaf het stadhuis van Saillant.

Neem vanaf het stadhuis van Saillant de D256 richting Eglisolles. Ga naar links en neem het pad aan je rechterkant. Ga op het niveau van een huis naar rechts en ga dan op de weg die je links neemt.

Op ongeveer 150 m volg je het eerste pad rechts en loop je verder tot aan het Ance. Volg de rivier omhoog. Vervolg in het bos tot Bostfranchet. Ga rechts op de asfaltweg naar de D139. Ga ongeveer 300 m naar links en bij het chalet linksaf een geasfalteerde weg op. Je hebt uitzicht op de vallei van de Ance.

Steek de D139 over en ga rechtdoor tegen over de weg. Voor het laatste huis, sla rechtsaf naar een pad dat leidt naar de Montpeloux-vulkaan. Volg het pad, sla linksaf op de weg en steek het dorp Montpeloux over. Volg het pad aan de rechterkant na het laatste chalet. Steek de D257 over en blijf klimmen in het kreupelhout.

Op de open plek, sla rechtsaf en vervolgens weer rechts bij de volgende splitsing. Sla vervolgens twee keer linksaf om bij een andere open plek te komen. Ga rechtdoor en negeer de "cascade" uit. Voordat u de kreek bereikt, slaat u rechtsaf en loopt u langs het hek. Ga vervolgens het bos in en sla linksaf bij de kruising. Bij het volgende kruispunt slaat u linksaf voor een retourtje naar de waterval. Vervolg dan het circuit aan de rechterkant.

Vervolg over het rotsachtige pad naar een open plek. Neem vervolgens de weg rechts. Steek de berg over en ga rechtdoor op de D256. Na ongeveer 200 m neemt u het pad naar rechts. Steek de weg over en ga naar het Fangody Cross. Neem het pad rechts, steek de weg over en ga omhoog naar Bichelonne. Eenmaal aangekomen bij het gehucht, neemt u de weg aan de linkerkant en voegt u zich hieronder bij Saillant.