Vaux -vallei en botanische pad

Wandeltochten & wandelingen in Saint-Martin-sous-Montaigu

Vaux -vallei en botanische pad - Wandeltochten & wandelingen in Saint-Martin-sous-Montaigu
7.3

Een zeer afwisselende wandeling over een heuvel die de Vaux -vallei ( Côte Chalonnaise ) domineert : klimmen in de wijngaarden, Theu gezichtspunt, botanische pad door het bos op de top van de heuvel die leidt naar een uitkijkpunt, afdaling naar een middeleeuwse versterkte boerderij, rendement via het dorp Saint - Jean -de - Vaux verleden een veer, een washuis en het buitenbad.

DepartementSaône-et-Loire
Plaats van vertrekSaint-Martin-sous-Montaigu
OmgevingPlatteland

Vanaf Place de Corcelles in Saint-Martin-sous-Montaigu ( dorpscentrum - salle des fêtes bewegwijzerd ), de Rue des Marronniers die omhoog klimt op de linker (rood - wit GR7 bewegwijzering ), bij de eerste kruising gaat u linksaf en volgt u de eerste kleine weg die omhoog klimt steil rechts ( Rue du Clos du Paradis ). Je komt dan bij een esplanade ( picknicktafels en banken ) met lopen tekenen ( 5 minuten van het Place de Corcelles ).

Vanaf de voet tekenen, volg de kleine geasfalteerde weg omhoog voor 100 meter. Dan slaat u linksaf ( richting " Le Theu " ), op de brede weg die steil klimt naar de top van de heuvel, tussen de wijngaarden. Verder langs het pad aan de linkerzijde om de nok te volgen en komen ( in 15 minuten ) op de Theu gezichtspunt ( kruisweg ), waar u in staat om de Vaux -vallei en de zes wijnmaken dorpjes te bewonderen zal zijn.

Gaan op de weg ( 15 minuten ) naar de top van de heuvel, door de bossen : dit is het begin van het botanische pad, die ongeveer veertig struiken identificeert. Op de weg uit het bos, vindt u een aantal borden beschrijven van de lokale bloemen en een gezichtspunt te vinden.

Een zachte afdaling ( 15 minuten naar de Blaisy versterkte boerderij..

Aan de onderkant van de afdaling, neemt u de eerste wijngaard pad links en volg deze voor 400 m (soms modderig ). Wanneer je aankomt op een smalle weg, gaat u rechtsaf en blijven voor 50 m en direct af te dalen aan de linkerzijde langs een landelijke parcours om een veer die het washuis en het buitenbad lager levert. Na 10 minuten afdaling, komt u op de camping in het dorp Saint - Jean -de - Vaux.

Loop 100 m rond de camping hek door de wijngaarden aan een kleine weg ( alleen gebruikt door landbouwmachines ). Sla linksaf en loop 15 minuten langs deze smalle weg naar het circuit te voltooien.