Touyre Gorges

Wandeltochten & wandelingen in Belloc

Touyre Gorges - Wandeltochten & wandelingen in Belloc
4.9

Deze wandeling biedt u de kans om een bezoek aan de Touyre Gorges en Queille Castle.

DepartementAriège
Plaats van vertrekBelloc
MoeilijkheidGemiddeld
Aangeraden periodevan april tot oktober
OmgevingPlatteland

Vanuit het centrum van Belloc, volg de weg naar Léran vervolgens, na 1 km, rechtsaf richting de camping. Start van de wandeling.

Neem de kleine weg door de velden hieronder in de camping, en zorg ervoor dat u de poort sluiten, en volg de weg voor ongeveer 1,5 km die leidt naar de ingang van een veld. Volg het op uw rechterkant en neem dan het pad langs de rivier. Je zal in de Touyre Gorges. Doorgaan met het grote blok steen, passeren onder een klif ( bergbeklimmen website, 26 routes voor beginners tot intermediaire klimmers ). Ga verder met de wandeling door deze landelijke omgeving. Steek de rivier bij de kleine brug ( over te steken met behulp van de rotsen als de brug is vernield) en lid van de trail en loop naar de ruïnes van een oude smederij ( cross een prachtige stenen brug op de weg). Het pad scheidt in twee. Volg het pad aan de rechterkant om Queille Castle. Passeren onder het kasteel en langs de kleine begraafplaats en neem het pad terug naar het dorp van Belloc ( 3 km ). Op het kruispunt rechtdoor en passeert onder het schuren en een vee- behuizing op de weg naar het kruispunt ( kruisbeeld aan uw rechterhand ). Draai links en daal af naar Belloc ( einde van de wandeling ).