Hoogvlakte van Saint-Barnabé

Wandeltochten & wandelingen in Saint-Martin-d'Entraunes

Hoogvlakte van Saint-Barnabé - Wandeltochten & wandelingen in Saint-Martin-d'Entraunes
6.1

Eenvoudige wandeling over een bosrijke hoogvlakte midden in de natuur, met prachtig uitzicht over de vallei.

DepartementAlpes-Maritimes
Plaats van vertrekSaint-Martin-d'Entraunes
OmgevingBergen

Met de auto vanuit het dorp de weg naar Col des Champs nemen, richting Val Pelens (10 km). Ze uw auto neer bij de herberg "Auberge des Aiguilles".

Neem de oude geasfalteerde weg, rechts van de herberg. Deze is gesloten voor verkeer, en gaat omhoog naar Pointe de la Figulière. De weg links aanhouden. Voor een mooi uitzicht over het dorp Entraunes, moet u de bergkam naar links volgen.

Weer terug uw route oppakken, en de weg weer volgen tot de grote mast, op ongeveer 400 m.

Van daar boven hebben we een uitzicht over het gehele plaatsje Saint-Martin-d'Entraunes.

Vanaf de mast het pad nemen die richting kapel Saint-Barnabé gaat, en naar de hoogvlakte in het noorden die er bovenuit steekt (picknicktafels). Ga deze hoogvlakte op om weer op het vertrekpunt te komen.

Terug via dezelfde route.