Van het voorjaar tot het Venetië van de Provence

Wandeltochten & wandelingen in L'Isle-sur-la-Sorgue

Van het voorjaar tot het Venetië van de Provence - Wandeltochten & wandelingen in L'Isle-sur-la-Sorgue
6.4

Van het voorjaar tot het Venetië van de Provence : Afstand : 21 km - Benodigde tijd : 2 uur.

De belangrijkste bezienswaardigheden van de Sorgue wachten u tijdens dit uitje, de waterscheiding, de afgrond en de kanalen, die u langs de velden. Een hele wereld voor u open langs de waterweg...

Het is mogelijk om de fietsroutes in de Sorgues Gewest op de website van het Pays des Sorgues et des Monts du Vaucluse Intercommunale VVV downloaden.

DepartementVaucluse
Plaats van vertrekL'Isle-sur-la-Sorgue
Soort wandelingFietsroute
OmgevingPlatteland

Startpunt : Portalet parkeerplaats in Isle - sur - la - Sorgue en dan de borden volgen.

Laat de Portalet parkeerplaats en sla linksaf en daarna rechtsaf naar Avenue Fabre de Serignan. Aan het Bassin rotonde de 2e afslag naar rechts en steek de brug over. Bij de volgende twee rotondes rechtdoor richting Les Nevons, Cours Rene Char. Aan het einde van deze Avenue, neem de 2e afslag rechts bij de volgende rotonde en sla rechtsaf meteen weer op te Chemin de Palerme. U bent in de Sorgues vlakte met een uitzicht over de Vaucluse Hills. Rechtdoor en, bij het stopbord, rechtdoor langs de Chemin de la Lone. U zult het heuveldorp Saumane -de - Vaucluse te zien.

Bij de splitsing gaat u rechtsaf en bij de volgende kruising gaat u linksaf naar de Chemin de Mousquety. Voor de kruising, linksaf naar de Chemin de la Coutelière. Doorgaan naar Saumane -de - Vaucluse, de rivier oversteken en rechts direct na het Gala brug zetten. Daarna rechtsaf richting Fontaine -de - Vaucluse, passeren onder het aquaduct en u komt op de Place de la Colonne. Afgezien van de beroemde heropleving, zal je ook in staat zijn om de Vallis clausa papierfabriek en de vele musea in het dorp te bezoeken.

Om terug te keren naar Isle - sur - la - Sorgue, over de brug via de D24, passeren onder het aquaduct. Neem de weg naar Isle - sur - la - Sorgue, steek de Sorgue weer en sla na de brug rechtsaf en vervolgens linksaf naar Saumane -de - Vaucluse. Wanneer u bij de kruising komt, verder naar rechts richting Saumane -de - Vaucluse en steek de Carpentras kanaal. Bij de volgende kruising, heb je twee opties : ofwel linksaf en terug te keren naar Isle - sur - la - Sorgue langs de D175, of slaat u rechtsaf en klim naar het dorp op een heuvel van Saumane -de - Vaucluse. Een 4 km relatief steile klim naar dit prachtige dorp op de top van die staat de vesting die vroeger behoorde tot de familie van de beruchte Markies de Sade, waar u de terrassen en droge stenen hutten kunt bewonderen. Maak uw weg terug naar beneden langs dezelfde weg en neem de D175 richting Isle - sur - la - Sorgue. Bewonder het uitzicht op de Luberon en de Alpilles.

Bij de splitsing gaat u rechtsaf en vervolgens linksaf bij de rotonde. Bij de volgende rotonde de 2e afslag naar rechts en passeren de supermarkt. Rechtdoor voor 1,5 km naar de site van de waterscheiding. Naar Isle - sur - la - Sorgue te bereiken, neemt het fietspad waar de rivier naar het centrum van de stad volgt. U bent terug bij het ​​Bassin rotonde. Neem Avenue Fabre de Sérignan en vervolgens linksaf naar de Portalet parkeerterrein.