Gr 78

Wandeltochten & wandelingen in Galey

Wijken van het gehucht Le Château, op een hoogte van 702 m. Klim omhoog naar het dorp Galey, dan verder langs de kleine weg aan de zuidkant van de vallei naar de Horque Pass ( 908 m ) en Escarchein, en zorg ervoor om te profiteren van het uitzicht over de Franse Pyreneeën. Verder langs de Weg van St. James GR 78 pad, door het beukenbos naar Portet - d'Aspet ( 850 m ). Neem een ​​pauze in de Bistrot de Pays, dan terug via het beukenbos aan de noordelijke kant van de vallei, langs de dorpen van Saint - Lary ( 687 m ) en Augirein ( 629 m ), voor de laatste klim naar het startpunt.

DepartementAriège
Plaats van vertrekGaley
Soort wandelingBezoek aan het dorp
OmgevingPlatteland

Start van de wandeling : gehucht Le Château ligt 1 km ten oosten van het dorp Galey. Ongeveer 4 uur nodig voor deze 12 km lange circuit.

Vanuit het gehucht Le Château, ongeveer een twee uur durende wandeling is nodig om Portet - d'Aspet via Galey, de Hourque Pass en Escarchein te krijgen. De eerste 90 minuten volgt een kleine weg, de D304b, met een prachtig uitzicht over de omliggende bergen. Dan, uit het Hourque Pass, neem de GR 78 die zal leiden door een beukenbos naar het dorp van Portet - d'Aspet. Voor versnaperingen kunt u genieten van een pauze in de Bistrot de Pays. Zet de wandeling, ongeveer 2 uur na de bewegwijzering in de tegenovergestelde richting van waar je het dorp ingevoerd. Klim de boerderij pad het bos in, vervolgens af te dalen naar het dorp Saint - Lary ( restaurant en bar in het dorp ). Steek de rivier over en blijven, het houden van de kruidenierswinkel aan de rechterkant. Volg het pad naar Augirein ( 50 minuten ). Steek de D618 weg en verder langs de GR 78 om terug te keren naar het begin van de wandeling, bij het ​​gehucht Le Château.