Folgoux en het arboretum

Wandeltochten & wandelingen in La Chaise-Dieu

Folgoux en het arboretum - Wandeltochten & wandelingen in La Chaise-Dieu
5.3

Ten eerste het water en het bos, dan is een prachtig uitzicht over de Dore vallei, tussen de bergen van de Forez en de Livradois -gebergte, vóór het bereiken van Golgoux Castle en, heel snel, een verbazingwekkende arboretum !

DepartementHaute-Loire
Plaats van vertrekLa Chaise-Dieu
MoeilijkheidGemiddeld
Aangeraden periodevan maart tot november
OmgevingPlatteland

Van La Chaise-Dieu, volg de Ambert, Vichy weg voor 1,5 km volgen tot La Tour Lake, waar u de start van het circuit te vinden.

1 - Wandel door Maillet bos langs het pad dat de grote weg volgt.

2 - Op de weg van de bomen, nemen het pad links die leidt naar de grote weg, bij Surgères, rijdt onder de weg en verder op de links richting Folgoux Castle (uitzicht).

3 - In Folgoux, rechtsaf richting de huizen, dan linksaf en verder langs een met gras begroeide pad dan een kleine weg door het bos richting Charvols naar het arboretum te bezoeken.

4 - Vertrek aan de linkerzijde boven het arboretum en blijven de Lavadour. Daal aan de rechterkant en na de huizen, veer gelaten. Word lid van een weg en steken, en dan een tweede weg. Op het vlakke gedeelte, linksaf richting een derde weg en volg het aan de linkerkant voor 50 m en dan laat het en nemen het pad rechts.

5 - Bij het verlaten van het bos, rechtdoor en steek de Senouire ford en maak je weg naar het vakantiedorp. Sla rechtsaf voor 20 m, dan veer op het pad aan de linkerkant en toetreden tot de grote weg. Steek deze over en neem het pad rond de camping. Steek een stroom met behulp van de houten brug en op de weg komt die terug komt waar je begon.